اقتصادی

محدودیت‌ گوگل پلی برای ایرانی‌ها حل شد

به زودی توسط کاربران ایرانی اعلام شد که دسترسی آنها به گوگل پلی محدود شده و نمی توانند این اپلیکیشن را دانلود کنند. با نظارت مشخص شد که اکنون این موضوع برای مصرف کنندگان ایرانی حل شده و محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

به گزارش سلام آنلاین، در چند روز گذشته برخی از کاربران ایرانی اعلام کردند که نمی توانند نرم افزار مورد نیاز خود را از گوگل پلی دانلود و نصب کنند و این سوال پیش می آید که آیا گوگل پلی قصد دارد نیو را محدود کند یا خیر؟

برخی شواهد حاکی از آن است که Google Play نحوه شناسایی کشور خود را از IP به فعالیت حساب کاربری تغییر داده است و باعث شده بسیاری از کاربران ایران، کوبا و روسیه نتوانند هیچ برنامه‌ای را از Google Play نصب کنند.

در گذشته حداقل تعداد نصب نرم افزار در ایران محدود بود که با پاکسازی کش گوگل پلی و تغییر آدرس آی پی رفع می شد، اما در صورت تعیین کشور کاربر از طریق حساب کاربری با محدودیت های جدید. هیچ نرم افزاری (حتی نرم افزار ایرانی) اجازه نصب ندارد. در اختیار کاربران قرار نگرفت اما با پیگیری مشخص شد که اکنون مشکل دسترسی و استفاده کاربران ایرانی از گوگل پلی حل شده است.

در همین رابطه میلاد نوری، کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات به سلام آنلاین توضیح داد: در گذشته چنین محدودیت هایی الگویی برای خود برنامه بود که کدام کشورها نمی توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، فیس بوک در پنل Google Play تأیید کرده است که چند کشور نمی توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: از آنجایی که ایران در گذشته در این لیست ها قرار نمی گرفت، بسیاری از اپلیکیشن ها ایران را انتخاب نمی کردند، اما اخیرا گوگل پلی کشور کاربر را از حساب کاربری شناسایی کرده است. استفاده از ایران، کوبا، روسیه و کره شمالی. دسترسی به برنامه محدود است باعث می شود کاربر برای دسترسی به برخی از نرم افزارهای مورد نیاز خود به بازاری نامطمئن برود و این موضوع برای کاربر مشکل امنیتی ایجاد می کند.

بر این اساس، بسیاری از محدودیت‌های گوگل بزرگ و برای همه کشورها هستند و قصد جریمه کردن کاربران نهایی را ندارند، اما وقتی سیستم مجازات عمومی خود را تغییر می‌دهد، تاثیر آن چیزی شبیه به یک مشکل Google Play ایجاد می‌کند. و به گفته این کارشناس، نکته مهم این است که وقتی تحریم است، نمی دانیم چه نوع محدودیت هایی وجود دارد. در نهایت کاربران با خود گوگل یا ایرانیانی که در گوگل می شناسند مکاتبه می کنند و بعد از بررسی اینکه آیا قابل حل است و جزو تحریم هایی نیست که خود گوگل تصمیم گرفته است، آن را برطرف می کنند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای قبل و بعد از بروز مشکلی در گوگل پلی برای کاربران ایرانی از طریق ردیابی کاربران گوگل، این مشکل برای کاربران ایرانی برطرف شد. نکته مهم این است که در حال حاضر ممنوعیت و عدم دسترسی عمومی حذف شده است، اما اگر خود اپلیکیشن تصمیم گرفته است دسترسی کاربران ایرانی را محدود کند، باز هم گوگل پلی خطا می دهد. و در بسیاری از موارد به جای دکمه یک پیغام قرمز با محتوای ” نصب می شوداین برنامه در منطقه شما در دسترس نیست. پیشنهاد شده است که این مشکل با اقداماتی مانند پاک کردن کش سرویس های گوگل پلی حل شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا