عمومی

اهمیت ویژه امنیت پایدار در افغانستان برای ایران

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

روحانی روز دوشنبه در حمایت از تلاش های صورت گرفته برای ایجاد صلح ، ثبات و امنیت در افغانستان توسط شورای عالی سطح هماهنگی در افغانستان با “عبدالله عبدالله” رئیس شورای آشتی ملی افغانستان دیدار کرد. “صلح ، ثبات و امنیت پایدار. در افغانستان ، به عنوان یک کشور همسایه و خواهر ، از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است.

روحانی گفت: “در زمانی که افغانستان با تجاوز خارجی روبرو است ، مردم و دولت ایران در کنار دولت و مردم این کشور هستند.” “در این کشور ، مردم افغانستان در صلح زندگی خواهند کرد.”

رئیس جمهور با ابراز امیدواری برای موفقیت تلاش های شورای عالی آشتی در راستای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان ، گفت: “مهم است که مردم این کشور پس از “سالها جنگ و درگیری برای حفظ دستاوردهای خود و راه حل های این مشکل.” این یک گفتگوی سیاسی و مذاکره بین افغانستان است.

روحانی تأکید کرد که مداخله و حضور آمریکا به عنوان متجاوز در افغانستان با خواست و نظر مردم این کشور مغایرت دارد. وی افزود: دولت ایالات متحده که در سیاست های خود در منطقه و جهان شکست خورده و شکست خورده است ، به دنبال سود است. انتخابات یکی از گفتگوهای صلح در افغانستان است.

رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب ایران و افغانستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه ، بر توسعه و تعمیق روابط تهران و کابل تأکید کرد و گفت که “یک توافق بلند مدت “بین دو کشور می تواند منجر به توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها شود.”

افتتاح راه آهن خواف-هرات در روزهای آینده

روحانی با اشاره به افتتاح راه آهن خواف-هرات در روزهای آینده ، گفت: اتصال ریلی بین ایران و افغانستان همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور را تقویت می کند ، افزود: “ایران “آماده استفاده از خطوط لوله گاز و نفت به افغانستان.” این انرژی ها را به مردم این کشور بدهید.

وی گفت: “همانطور که در آینده همیشه در کنار مردم افغانستان بوده ایم ، ما به حمایت از این کشور و همه جوانب و اقلیت ها و گروه های صلح ادامه خواهیم داد و امیدواریم که شاهد امنیت باشیم.” ماندگار در این کشور. “

عبدالله عبدالله ، رئیس شورای وحدت ملی افغانستان ، همچنین حمایت و موضع ایران در مورد توسعه و تلاش برای ایجاد صلح و امنیت پایدار در کشور را ستود. “یک دوست و همسایه خوب افغانستان”.

عبدالله همچنین از ایران به دلیل پذیرش پناهندگان افغان در طول سالهای جنگ و درگیری در این کشور تشکر کرد و گفت: “در سفر من به تهران ، جلسه خوبی داشتم. “من با مقامات جمهوری اسلامی پیام حمایت ایران را از کابل خواهم گرفت و به توافق نامه دو کشور پایبند خواهم بود.” من خواهم.

رئیس شورای وحدت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده است که با حمایت و جایگاه ایران شاهد پایان گفتگوهای صلح در افغانستان و برقراری امنیت و صلح پایدار در کشورش باشد.

دکمه بازگشت به بالا