فرهنگ و هنر

لغو ویزای چند کشور برای ایرانی‌ها

عزت الله ضرغامی گفت: پس از لغو یک طرفه روادید ایران برای اتباع 33 کشور، ویزای برخی از این کشورها برای اتباع ایرانی نیز لغو می شود.

در 22 دسامبر 1402 هیئت وزیران به طور یکجانبه ویزای توریستی ایران را برای اتباع 33 کشور لغو کرد. بر این اساس اتباع کشورهای عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، لبنان، روسیه، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمباوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام ، کامبوج و برونئی. برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هند می توانند هر شش ماه یکبار به مدت 15 روز به ایران سفر کنند. اما این اقدام با این سوال همراه است که آیا این امکان فقط برای اتباع آن کشورها ارائه می شود و آیا اتباع ایرانی می توانند بدون ویزا به این کشورها سفر کنند یا خیر، چه تلاش ها و اقداماتی صورت خواهد گرفت؟ بدون ویزا در تعداد بیشتری سفر کنید. در بین کشورها، در حالی که این شاخص می تواند در ارتقای جایگاه گذرنامه ایرانی موثر باشد، آیا آماده است؟

عزت الله ضرغامی – وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی وی در گفت وگو با سلام آنلاین، گفت: در حال حاضر در حال لغو روادید دوجانبه با برخی کشورها هستیم. از 33 کشوری که اخیراً روادید آنها را به صورت یک طرفه لغو کردیم، برخی از روادید برای شهروندان ایرانی باطل می شود. این امر به صورت دوجانبه با تعدادی از کشورها اتفاق افتاده است که در فاصله کوتاهی انجام شده است.

او اضافه کرد: وزارت امور خارجه در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و در کوتاه مدت با 33 کشور به صورت یکجانبه روادید را لغو کرده ایم و برخی کشورها روادید دوجانبه را لغو کرده اند. اسامی این کشورها به زودی اعلام خواهد شد. پروتکل وزارت خارجه باید در این زمینه نهایی شود.

ضرغامی تاکید کرد: ما کاری به روابط دیپلماتیک به ویژه برای تقویت گردشگری نداریم، می‌خواهیم در را برای عقب نشینی باز کنیم و بگوییم هرکس می‌خواهد وارد ایران شود، حاضریم از او استقبال کنیم و این خیلی مایه ترس است. و علیه ایران. تبلیغات مهم است، تعهد ما مبتنی بر هدایت ایران در راستای اهداف گردشگری است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا