اجتماعی

متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روزهای اشتغال به بیمه‌شدگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: میانگین سن بازنشستگی به 40 سال به پایین رسیده است. گاهی اوقات نیروی کار در بالاترین سطح تجربه و مهارت بازار کار را ترک می کند. تاسف بارتر این است که این افراد با استفاده از قانون کار سخت و خطرناک و بدیهی است به دلیل فرسودگی جسمی و روحی ناشی از این مشاغل از لیست پرداخت کنندگان بیمه خارج می شوند، اما در عمل شغل را ترک نمی کنند. بازارها برای ایجاد فضا برای کارگران جدید و جذب بخش غیررسمی، آنها به بازار عرضه می شوند.

به گزارش سلام آنلاین. سازمان تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری در جلسه مشترکی به بررسی دلایل و دلیل اقامه دعوی علیه این سازمان در دیوان عدالت اداری پرداختند و بر لزوم اصلاح تعدادی از قوانین و مقررات از جمله در حوزه استخدامی تاکید کردند. سخت و بی سود.

این جلسه با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل، محمد محمدی معاون بیمه و عمران نعیمی مدیرکل حقوقی و حقوقی سازمان و حسن زینلی نژاد معاون کار دیوان عدالت اداری برگزار شد. محمدجواد صالحی انصاری، رئیس کمیته بیمه کار و تامین اجتماعی دیوان و رئیس و مستشاران شعبه تجدیدنظر، اقدامات و هماهنگی های لازم را بین دو دستگاه برای کاهش پرونده های تشکیل شده در دادگاه ها انجام دادند مسئولیت های سازمان تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از توسعه ارتباطات، همکاری و هماهنگی سازمان و اداره دیوان عدالت در کارهای سخت و زیان آور استقبال کرد بررسی درخواست های بیمه گر در این زمینه؛ برای سازمان تامین اجتماعی چه حقوقی و قضایی و چه از نظر مدیریتی و مالی و تاثیری که بر حوزه کسب و کار دارد بسیار مهم است. حتی اکثر کارفرمایان این موضوع را به عنوان یک چالش در فرآیند تولید، در تمامی جلسات و در جلسات مشترک مطرح می کنند.

موسوی در این نشست بر لزوم ارائه جزئیات به بیمه گران سازمان برای جلوگیری از شکایت ها تاکید کرد. هر ماه، میزان حق بیمه پرداختی، تعداد روزهای کار و عنوان شغلی اعلام شده در فهرست حق بیمه پرداختی، سه موضوع اصلی است که معمولاً در ادعا ذکر می شود. از طریق پیامک به بیمه گر اطلاع می دهیم. این روند در حال تسری به جامعه بیمه عمومی کشور است و با ان‌شاءالله تا پایان اردیبهشت ماه به‌طور کامل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جهش در تولید بدون نیروی کار ماهر و با انگیزه امکان پذیر نیست، گفت: یکی از موانع تحقق شعار امسال این است که در برخی موارد تیم باید با آن مواجه شود. نیروی کار و مسیر بهره وری که قرار است در مراحل تولید در رابطه با این موضوع طی کند با موانع جدی مواجه است. اگر این نکته را به تحول و توسعه جمعیتی کشور اضافه کنیم، اهمیت حفظ نیروی کار ماهر و متخصص در صنایع و مشاغل مختلف را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد پیشنهادات و مستمری های ارائه شده در کارهای سخت و زیان آور مغایر با اهداف و اهداف اصلی قانون بوده و به عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی که یک بیمه بین نسلی است کمک شایانی کرده است. سازمان. شرایط فعلی مانند این است که میانگین سن بازنشستگی به 40 سال یا کمتر رسیده است و گاهی اوقات نیروی کار در اوج تجربه، مهارت و تخصص خود از بازار کار خارج می شود و هزینه های حمایت از این افراد معطل مانده است بیمه گذاران از سازمان تامین اجتماعی غم انگیزتر این است که این افراد که با استفاده از قوانین کار سخت و زیان آور از لیست پرداخت کنندگان بیمه خارج شده اند و مشخصا به دلیل فرسودگی جسمی و روحی ناشی از این مشاغل بازار کار را ترک نمی کنند. برای کارگران جدید اما جذب بخش غیررسمی بازار. با این وضعیت نیروی انسانی نمی توان اهداف بزرگ رشد و جهش تولید را دنبال کرد.

موسوی گفت: البته نه ما حق سلب حقوق قانونی او را داریم و نه او چنین اراده ای در تامین اجتماعی دارد. ما نباید حق کسی را ضایع کنیم و اجازه ندهیم آینده این صندوق با تعهدات بین نسلی با اجرای نادرست قوانین و مقررات تباه شود. تضییع حقوق و مزایای صندوق تامین اجتماعی و بار مالی غیر منطقی بر صندوق مغایر با سیاست کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: الحمدلله در مجلس و در دولت سیزدهم مردم حاضر است به تامین اجتماعی کمک کند تا این سازمان که ابزار و محور توسعه پایدار است همچنان قوی بماند. در موضوع شکایات مکرر مبنی بر تغییر سمت در کارهای سخت و زیان آور، باید در سه سطح با مشارکت کلیه نهادهای ذیربط که جزء قانون کلان هستند، کار کرد. قسمت دیگر اصلاح قانون تامین اجتماعی و قسمت دیگر اصلاح تشریفات مربوط به اجراست.

موسوی افزود: برای رسیدگی به علت اصلی این مشکل و حقوق بیمه گر، هر ماه میزان حق بیمه پرداختی، تعداد روزهای کار و عنوان شغلی درج شده در لیست حق بیمه پرداختی را به بیمه گر اعلام می کنیم. از طریق پیامک، زیرا معتقدیم هیچ کارگری نباید حقی را از دست بدهد. این روند به شرکت های بیمه عمومی نیز در حال گسترش است و تا پایان اردیبهشت ماه به طور کامل اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر و بر توسعه تعاملات تکمیلی با این نهاد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی. در این دیدار حسن زینلی نژاد معاون کار و تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از ابعاد حقوقی و حقوقی سازمان تامین اجتماعی در نظارت و هماهنگی با دیوان عدالت اداری تقدیر کرد. تعدیل سمت و درج سوابق سخت و خطرناک بازنشستگی از متداول ترین موضوعات مطرح شده در دیوان عدالت اداری، اگرچه با هماهنگی دیوان عدالت اداری و سازمان تامین اجتماعی از تعداد این پرونده ها کاسته شده است از رایج ترین مسائل تامین اجتماعی است.

زینل نژاد با تاکید بر لزوم اصلاح برخی قوانین و مقررات پیشنهاد کرد در اجرای ماده 39 قانون تامین اجتماعی مهلتی برای شکایات احتمالی کارگران از مفاد فهرست حق بیمه ماهانه در نظر گرفته شود.

معاون دیوان عدالت اداری، سازمان کار و تامین اجتماعی نیز از اقدامات اخیر سازمان تامین اجتماعی در ارائه اطلاعات جامع و ماهانه به بیمه‌گران در خصوص حق بیمه، دستمزد و موقعیت‌های شغلی استقبال کرد. این یک اقدام اساسی برای کاهش تعداد دعاوی در این بخش است، دیوان عدالت می داند.

بر اساس این گزارش در این نشست محمد محمدی معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: . از شورای تحقیق و حل اختلاف استان و قاضی دیوان عدالت اداری برای تسهیل در حل و فصل موضوعاتی مانند درخواست تغییر سمت در سال گذشته از سوی اداره کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی، رضایت دارند. و مایل به ادامه جلسه اینها هستند.

محمدی با تاکید بر اینکه رویکرد تامین اجتماعی احقاق حق همه بیمه گرانی است که در کارهای سخت و پرخطر تلاش کرده اند، گفت: متأسفانه ادعاهای کذب بسیاری برای سوء استفاده از قانون مطرح می شود و از این رو انتظار می رود مسئولان مسئول در این زمینه اقدام کنند. با بررسی این مطالبات، چالش های سازمان تامین اجتماعی و پیامدهای نگاه حمایتی به موضوع بازنشستگی سخت کوشی و خطر برای این سازمان باید جدی گرفته شود.

وی همچنین اعلام کرد: با تغییرات ایجاد شده در برنامه هفتم توسعه در زمینه سن و سابقه بازنشستگی، تعدادی از پیشنهادات دروغین و واقعی برای استفاده از مواد قانون بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور افزایش یافته است.

عمران نعیمی مدیرکل حقوقی و حقوقی سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست از توسعه تعاملات و همکاری با مراجع نظارتی و قضایی از جمله قوه قضائیه خبر داد که راهکاری جدی برای این سازمان در حوزه های مختلف است به منظور استفاده از تسهیلات بازنشستگی در کارهای سخت و زیان آور و کنترل و کاهش تعداد کارگران، پیشنهادهای متعددی برای اصلاح کار از سوی دیوان عدالت اداری ارائه شده است. علت یابی تعداد زیاد آنها از محورهای مهم هماهنگی و همکاری دو نهاد است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، نای می با اشاره به لزوم اتخاذ رویه واحدی برای بررسی و حل این درخواست‌ها که شامل حقوق کارگران و سازمان‌های تامین اجتماعی در خصوص موضوعاتی بود که مکرراً در این جلسه مطرح شد، ضروری است مدیریت دیوان قضایی، اداره کل حقوقی و حقوقی سازمان تامین اجتماعی 12 جلسه میانجی گری با حضور اعضای شورای حل اختلاف استان و با حضور قضات ارشد دیوان عدالت اداری برگزار کرد. ، 3 جلسه در تهران و 9 جلسه در استان به صورت متفاوت برگزار شد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا