علمی و پزشکی

مبتلایان به آسم با این روش ها، سلامت قلبتان را حفظ کنید

اطلاعات تکمیلی:

افراد مبتلا به آسم با یبوست مواجه می شوند که می تواند تنفس را دشوار کرده و باعث سرفه های مداوم شود. آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلبی بیمار تأثیر بگذارد و خطر سکته مغزی را افزایش دهد. این یک دلیل مهم برای افراد مبتلا به آسم برای حفظ قلب سالم است.

علائم آسم را می توان با ورزش منظم، اجتناب از موقعیت های استرس زا، اجتناب از مصرف سیگار و الکل و تغییر سبک زندگی کنترل کرد.

ارتباط بین آسم و بیماری قلبی

ارتباط مستقیمی بین آسم و بیماری های قلبی عروقی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر در معرض حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی هستند. اعتقاد بر این است که این وضعیت بیشتر نتیجه التهاب است.

به گفته پزشکان هندی، این بیماران همیشه در معرض خطر بیشتری هستند زیرا ناراحتی قفسه سینه ناشی از حمله قلبی معمولاً با آسم اشتباه گرفته می شود، بنابراین آگاهی از این علائم مهم است.

ضرورت پیروی از سبک زندگی سالم

در مطالعات مختلف تاکید شده است که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب سیستمیک بالا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های قلبی عروقی هستند. بنابراین، تغییرات سبک زندگی سالم برای قلب مانند پرهیز از اسیدهای چرب ترانس، شامل چربی اشباع کمتر در رژیم غذایی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات برای مبتلایان به آسم مهم است.

از موقعیت های استرس زا و ورزش دوری کنید

افراد مبتلا به آسم باید روزانه ورزش کنند. با این حال، گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود باید پس از مشورت با پزشک و با راهنمایی یک مربی تناسب اندام انجام شود. همچنین لازم به ذکر است که ورزش در شرایط آب و هوایی بد توصیه نمی شود. به همین ترتیب، الکل و سیگار می تواند وضعیت بیمار را بدتر کند.

علاوه بر این، بیماران باید با تمرین تکنیک هایی مانند یوگا و مدیتیشن استرس را کاهش دهند تا قلب و ریه ها را در شرایط مطلوب نگه دارند. همچنین لازم است فرد حداقل 8 ساعت در روز بخوابد.

دکمه بازگشت به بالا