علمی و پزشکی

بالا رفتن از پله به سلامت قلب کمک می‌کند

اطلاعات تکمیلی:

تحقیقات جدید راه‌های مؤثرتری را برای به دست آوردن مزایای سلامتی مشابه پیاده‌روی بدون نیاز به حداقل یک ساعت پیاده‌روی در روز پیدا کرده و پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش «GMA»، طبق مطالعه ای که بر روی بیش از 450 هزار بزرگسال انجام شده، بالا رفتن از پله یکی از این روش هاست. بر اساس یافته های این مطالعه که در مجله پزشکی «آترواسکلروزیس» منتشر شده است، بالا رفتن از 50 پله در روز (معادل پرواز از پنج پله) خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

از سوی دیگر، چند بار بالا رفتن از چند پله در طول روز به جای بالا رفتن از 50 پله در یک زمان، تأثیری مشابه خواهد داشت.

دکتر دارین ساتون – خبرنگار پزشکی ای بی سی نیوز می گوید: اگر نردبانی را انتخاب می کنید، دو یا سه بار از آن بالا بروید. اگر در دفتر یا محل کار هستید، به حمام طبقه بالا بروید.

ساتون می گوید، علاوه بر کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، بالا رفتن از پله ها خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد و ماهیچه ها را تقویت می کند.

مطالعه دیگری که در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است، ضمن بازتاب یافته های همان مطالعه، به مزایای اقدام کوتاه مدت نیز اشاره کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، تنها 20 تا 25 دقیقه فعالیت فعال روزانه مانند پیاده روی سریع، دویدن یا دوچرخه سواری می تواند امید به زندگی را افزایش دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که در میان افرادی که بیشتر روز را می‌خوابیدند یا به مدت 20 دقیقه غیرفعال می‌خوابیدند، 40 درصد افزایش مرگ و میر داشتند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته، معادل 30 دقیقه فعالیت بدنی پنج روز در هفته داشته باشند.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا