علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، کشورها محدودیت ها و مقرراتی برای فعالیت پیام رسان های غیر بومی دارند که باید آنها را رعایت کنند ، در غیر این صورت مجوز کار آنها لغو می شود. از طریق پیام رسان ، یک نمونه بارز تصویب قانون ترکیه از طریق فیس بوک است. طی روزهای اخیر در رسانه ها بوده است. امروز ، اما ، وقتی مشکلات ترکیه را بررسی می کنیم ، برای پیام رسان ها به قوانین برخی از کشورها مراجعه می کنیم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

چند روز پیش ، فیس بوک اعلام کرد که در حال پیگیری قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و به دنبال تنظیم شبکه های اجتماعی است. به گزارش یورونیوز ، این غول آمریکایی در ترکیه تسلیم قانون شده است و طبق این قانون علاوه بر نمایندگی قانونی در این کشور ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی نیز به حکم دادگاه عدالت ترکیه در تبلیغ هر محتوا. توسط مقامات این کشور از انجمن خود حذف شد. این اقدام همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که توسط فیس بوک کنترل می شود. البته هنوز توییتر تحت این قانون نیست و ترکیه به عنوان تحریم ، درآمد تبلیغاتی توییتر را در این کشور ممنوع کرده است.

آمریکا – بزرگترین ناظر اینترنتی جهان

با وجود ادعای دولت آمریكا در مورد گردش آزاد اطلاعات و برجسته بودن آن در جهان ، در روزهای اخیر و در جریان آشوب های كنگره آمریكا ، شاهد محدودیت های شدید در رسانه های اجتماعی و تشنج ها بوده ایم. تصاویر این واقعه تا نقطه حساب ریاست جمهوری. ایالات متحده در قانون فضایی چهار عنصر کیفری را اجرا می کند که در هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست و برخلاف سبک اجتماعی ، جزئیات جهانی و موضوع اینترنت عبارتند از: همچنین ، طبق قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) ، که شامل 15 ماده است ، در صورت مشاهده مغایرت با امنیت ایالات متحده ، هرگونه رفتاری در اینترنت قابل پیگرد است.

اتحادیه اروپا – غول فناوری تحت تیغه

اروپا همچنین مقررات سختگیرانه ای برای مسدود کردن شبکه های اجتماعی دارد و هر کسی که از این قوانین پیروی نکند مجازات های شدیدی را به همراه خواهد داشت. یکی از این قوانین این است که طبق تصمیم دیوان عدالت ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله همچنین در گزارشی درباره قوانین جدید برای سیستم های بیش از 45 میلیون کاربر نوشت که این شبکه ها باید از توزیع غیر مجاز محتوای موجود در شبکه آنها جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، IP های جداگانه ای را در اختیار دادگاه ها قرار دهند. برای مقابله یا مقابله با تهدید تروریسم. این کشورها قرار داده اند. سیاستمداران اروپایی اخیراً خواستار لغو رمزگذاری پیام ها در شبکه های اجتماعی برای از بین بردن تهدید تروریسم احتمالی و کنترل این پیام ها توسط کشورهای اروپایی شده اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا