اقتصادی

اقدامات امنیتی هنگام خرید اینترنتی چیست؟

سهل انگاری و بی احتیاطی برخی از افراد هنگام خرید آنلاین منجر به سرقت اطلاعات بانکی آنها می شود ، بنابراین استفاده از خدمات بانکی آنلاین برای جلوگیری از کلیک روی پیوندها در شبکه های اجتماعی و وب سایت های غیر معتبر ضروری است.

به گزارش سلام آنلاین ، عامل مهمی در توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد اعتماد و اطمینان در بین کاربران خدمات الکترونیکی است. از طرف دیگر ، مهمترین عوامل ارجاع و اعتماد خریدار به یک تجارت آنلاین شامل شناسایی صاحب مشاغل و امکان مراجعه در صورت بروز مشکلات اطلاعاتی کامل و دقیق از کالاها یا خدمات ارائه شده برای ضمانت کالا می باشد. خدمات فروش. روند بازپرداخت شفاف و بازپرداخت ، محافظت از اطلاعات شخصی و مالی خریدار و امنیت سایت مورد اعتماد موسسات و مراکز ملی است.

از طرف دیگر ، یکی از فعالیت های کلاهبرداران ، سرقت اطلاعات افراد با ایجاد وب سایت های جعلی است که مشابه وب سایت اصلی است ، اغلب به دلیل سو financial استفاده مالی. این روش که به کلاهبرداری معروف است ، از طریق اطلاعاتی که کاربران در صفحات جعلی حساب بانکی قربانی وارد می کنند ، درز می کند. به همین دلیل است که مصرف کنندگان هنگام خرید باید در آنجا باشند. نماد اعتماد الکترونیکی مراقب باش.

پس از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن خرید آنلاین به یک ضرورت برای زندگی مردم تبدیل شده است و امروز شاهد افزایش خریدهای اینترنتی در شب هستیم. در خرید آنلاین ، مردم به راحتی می توانند قیمت ها ، تفاوت ها و کیفیت را با یکدیگر مقایسه کنند و به راحتی خرید کنند. اما جدای از همه فرصت های خرید آنلاین ، تهدیدها و خطراتی وجود دارد که برخی از شهروندان به دلیل سهل انگاری و سهل انگاری در جرایم اینترنتی گرفتار شده و اطلاعات بانکی آنها به سرقت رفته یا احساس می کنند با دریافت کالاهای تقلبی اعتماد آنها نقض شده است.

افرادی که می خواهند به صورت آنلاین خرید کنند ، لازم نیست به تبلیغات جذاب فروش کالا به ویژه در شبکه های اجتماعی توجه کنند ، اما برای خرید اینترنتی ایمن باید از فروشگاه هایی که حاوی نماد است (نماد اعتماد الکترونیکی) خرید کنند. آدرس یک وب سایت فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع می شود و تمام درگاه های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR پایان می یابد. برای خرید کمتر از 100000 توماس ، از رمز عبور استفاده کنید و در صورت امکان پرداخت درب منزل را انتخاب کرده و از پرداخت ودیعه خودداری کنید.

از طرف دیگر ، به دلیل سهولت کار ، شهروندان در موتور جستجوی آنلاین بانک مورد نظر را جستجو می کنند و به دلیل شباهت وب سایت اصلی با جعلی ، با ورود به وب سایت جعلی در دام سودجویان قرار می گیرند. در این فرآیند ، ماهیگیران اطلاعات حساب ، از جمله نام کاربری ، گذرواژه ها و سایر اطلاعات بانکی کاربر را به سرقت می برند. به همین دلیل ، شهروندان باید آدرس اینترنتی بانک را از وب سایت رسمی بانک مربوطه دریافت کرده و از کلیک بر روی پیوندهای موجود در شبکه های اجتماعی و وب سایت های غیر معتبر خودداری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا