تازه های کسب و کارعمومی

قبرس شمالی یا ترکیه؟ کدام برای مهاجرت بهتر است؟

قبرس شمالی یا ترکیه یکی از مهمترین موارد برای ایرانیانی است که می خواهند به کشوری در حال توسعه با شرایط اجتماعی خوب مهاجرت کنند. در چند سال گذشته مهاجرت به قبرس شمالی و ترکیه افزایش چشمگیری داشته است و طبق آمارهای موجود ایرانیان در چند سال گذشته توانسته اند برای خرید خانه در ترکیه مدارک دریافت کنند. اما با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی ترکیه، نگاه ها به قبرس شمالی معطوف شده و بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند.

هر آنچه باید در مورد ترکیه بدانید

برای اینکه بتوانیم بهترین تصمیم را بین مهاجرت به قبرس شمالی یا ترکیه بگیریم، ابتدا نگاهی کلی به این دو کشور بیندازیم. ترکیه که در مرز آسیا و اروپا قرار دارد، یکی از کشورهای بین قاره ای محسوب می شود که گردشگران به دلیل روابط مسالمت آمیز با ایران، برای سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارند. بزرگترین شهر این کشور استانبول و پایتخت آن آنکارا است. از دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه می توان به چند نمونه اصلی اشاره کرد. به عنوان مثال، شما در یک کشور توریست پذیر زندگی می کنید که دارای جاذبه های گردشگری بسیار چشمگیری است. در عین حال، اخذ اقامت ترکیه به شما این امکان را می دهد که به عنوان شهروند ترکیه از خدمات بهداشتی و آموزشی رایگان این کشور بهره مند شوید.

علاوه بر این، ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در مسیرهای بین المللی قرار دارد که امکان دسترسی به بازار بزرگ جهانی برای فروش و صادرات کالا را فراهم می کند. اما مراحل زندگی در ترکیه نیز ساده است، می توان از آن به مهاجرت تحصیلی در ترکیه، کار در ترکیه، زندگی زناشویی در ترکیه و تولد فرزند در این کشور، سرمایه گذاری در ترکیه و پناهندگی نام برد. همچنین اگر قصد اقامت توریستی در این کشور را دارید می توانید اقامت توریستی یک ساله ترکیه را دریافت کنید. این اقامت موقت است و نمی توانید پاسپورت یا شهروندی ترکیه بگیرید.

هر آنچه باید در مورد قبرس شمالی بدانید

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری، تحصیلات تکمیلی، مهاجرت کاری و ثبت شرکت امکان پذیر است. این کشور شرایط بسیار آسان و سریعی را فراهم کرده است تا تمامی متقاضیانی که به قبرس شمالی مهاجرت کرده اند بتوانند در کمترین زمان ممکن اقامت موقت و دائم را دریافت کنند. این کشور دارای آب و هوای متعادل و مناسبی است که به همین دلیل تعداد گردشگران روز به روز در حال افزایش است. عامل دیگر تورم پایین در قبرس شمالی و قرار گرفتن آن در 15 کشور برتر جهان برای سرمایه گذاری است.

مهاجرت به قبرس شمالی یا ترکیه؟

با توجه به آنچه گفته شد، ما مهاجرت به قبرس شمالی یا ترکیه را با هم مقایسه می کنیم تا با مزایا، معایب و شرایط زندگی این دو کشور بیشتر آشنا شوید:

مقایسه جمعیت ترکیه و قبرس شمالی

ترکیه بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را پرجمعیت ترین کشور در قبرس شمالی با جمعیت 400000 نفری می کند. در عین حال، با توجه به شرایط گردشگری این کشور، سالانه بیش از 50 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر می کنند که زندگی آرام و آرام را برای مردم ترکیه دشوار می کند. بنابراین، برای کسانی که می خواهند استراحت کنند و می خواهند به قبرس شمالی یا ترکیه مهاجرت کنند، قبرس می تواند بهترین گزینه باشد.

مقایسه کار در ترکیه و قبرس شمالی

در قبرس شمالی نرخ بیکاری حدود 7 درصد است در حالی که در ترکیه این رقم بیش از 17 درصد است. این موضوع برای دانشجویان و کسانی که قصد زندگی در قبرس شمالی را دارند بسیار مهم است.

مقایسه امنیت در ترکیه و قبرس شمالی

بین امنیت قبرس شمالی یا ترکیه؛ قطعا می توانید قبرس شمالی را انتخاب کنید. به طور کلی، یکی از مزیت های خاص و اصلی قبرس شمالی امنیت این کشور است.

شرایط اجتماعی در ترکیه و قبرس شمالی

اکثریت مردم هر دو کشور مسلمان هستند و زبان رسمی آنها ترکی است. واحد پول اصلی قبرس شمالی و ترکیه لیر است. همچنین فرهنگ قبرس شمالی و ترکیه به ایران نزدیک است و تقریباً یکسان است.

شرایط قانونی ورود به ترکیه و قبرس شمالی

اگر قصد دارید برای گردشگری به ترکیه بروید، نیازی به ویزا ندارید. اما اگر برای کار، تحصیل، اقامت دائم یا موقت به این کشور می آیید، باید با توجه به وضعیت مهاجرت خود ویزا بگیرید. این در حالی است که برای مهاجرت و گردشگری قبرس شمالی نیازی به هیچ نوع ویزا ندارید و با ورود به این کشور برای شما ویزا صادر می شود.

تفاوت تحصیل در ترکیه و قبرس شمالی

از آنجایی که سیستم آموزشی قبرس شمالی مشابه سیستم آموزشی در آمریکا است، افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور دارند. اگرچه سیستم آموزشی ترکیه بر اساس توافقنامه بولونیا است. اما فرقی نمی کند که قبرس شمالی یا ترکیه را به عنوان محل تحصیل انتخاب کنید. زیرا مدارک تحصیلی دانشگاه های هر دو کشور از کیفیت بین المللی برخوردار است.

تحصیلات قبرس شمالی و ترکیه را مقایسه کنید

هزینه تحصیل در قبرس شمالی به دلیل 50 تا 100 درصد بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار ارزان تر از ترکیه است. در عین حال برای ورود به دانشگاه های قبرس شمالی نه مدرک زبان و نه آزمون ورودی لازم نیست. در ضمن مدرک زبان مانند آیلتس 5.5-6 یا تافل و همچنین آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه مانند YOS الزامی است.

مقایسه امنیت و سیاست در قبرس شمالی و ترکیه

مهم نیست به کدام کشور می خواهید مهاجرت کنید. قبرس شمالی یا ترکیه یا هر کشور دیگری. در هر صورت باید به امنیت آن کشور توجه ویژه ای داشته باشید. چالش های سیاسی و مشکلات داخلی ترکیه، به ویژه در چند سال گذشته، چشمگیر بوده است. بنابراین می توان گفت که امنیت و رفاه قبرس شمالی در حال حاضر بالاتر است.

نتیجه

در این مطلب به طور خلاصه دو کشور دوستدار مهاجرت را با هم مقایسه کرده ایم تا بتوانید بین قبرس شمالی یا ترکیه به عنوان مقصد نهایی مهاجرت خود را انتخاب کنید. اگر به اطلاعات کلی ارائه شده در این محتوا نگاه کنید، متوجه می شوید که قبرس شمالی کشور آینده دارتری است و از طرفی امنیت سیاسی و اقتصادی بسیار بالایی دارد، بنابراین می تواند گزینه بهتری برای آینده و خانواده شما باشد. برای اطلاعات کامل تر در مورد روش های مهاجرت به قبرس شمالی، یورومای در خدمت شماست.

دکمه بازگشت به بالا