علمی و پزشکی

فوت ۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان تهران

فرمانده ستاد کرونا در تهران از 9 مورد مرگ بر اثر ویروسی که تاکنون در تهران جهش یافته است خبر داده است.

به گزارش سلام آنلاین علیرضا زالی وی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با تاجگذاری در تهران ، در مورد آخرین وضعیت ویروس کرونا در تهران به خبرنگاران گفت: “در 24 ساعت گذشته ما در تعدادی از بیمارستانها بستری شده ایم. 380 نفر به ویروس کرونا ، که 111 نفر از آن در بخش های مراقبت ویژه بستری شده اند. در مجموع 2112 بیمارستان برای بیماری در تهران داریم که 802 بیمارستان به بخش های مراقبت ویژه ارجاع شده اند.

وی افزود: “در مقایسه با روز قبل ، این رشد در بیماران سرپایی مشاهده شده است و ما در بخش عادی بیمارستان و به خصوص در مقایسه با هفته قبل با یک ثبات روبرو هستیم.” با توجه به وضعیت کشورهایی که شاخه های ویروس در مناطق مختلف جهان مشاهده می شود ، باید بگوییم که اوضاع ناپایدار و شکننده است. بنابراین باید با احتیاط و احتیاط بیشتری عمل کنیم.

فرمانده ستاد کلانشهر کرونا در تهران با تأکید بر اینکه میزان انتقال ویروس جهش یافته بسیار زیاد است ، گفت: “برای سفرهای نوروزی ، لازم است شاخص ها بررسی شود.” یک شاخص ، نظارت بر رویه های بهداشتی و همچنین گروهی از افراد مراجعه کننده به بخش مشاوره است و از طرف دیگر افرادی که از نظر معلولیت دارای آزمایش مثبت هستند و در ردیابی هایی که باعث ایجاد تغییر می شوند ، شناسایی می شوند و دفتر مرکزی آنها است. برخی از اندازه گیری ها را بررسی می کند.

وی گفت: “ما باید تحلیل مناسب تری از سفر داشته باشیم.” وضعیت بیماری این است که باید آنالیز به روز باشد و آزمایشات باید روزانه انجام شود. هر تصمیم مسافرتی نیز باید براساس تجزیه و تحلیل نهایی باشد.

زالی گفت: “از آنجا که ما با پدیده جدید جهش روبرو هستیم ، بنابراین باید در تصمیم گیری های خود این مسئله را به طور جدی در نظر بگیریم.” بر این اساس ، ممکن است پروتکل ها و محدودیت های اضافی در نظر گرفته شود.

وی در مورد آخرین آمار ویروس کرون انگلیس در استان تهران گفت: “تاکنون 128 مورد واضح ویروس جهش یافته کشف شده و 9 نفر در اثر جهش جان خود را از دست داده اند.”

زالی تأکید کرد: “در این جهش ویروس ، فاصله بیماری بیمار بسیار کاهش می یابد و در واقع زمان شدیدتر شدن بیمار کوتاه می شود”. بنابراین باید در زمینه کادر پزشکی آمادگی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا