اجتماعی

«فست فشن»؛ یکی از عوامل اصلی آلودگی کره زمین!

فست مد چیست و چرا خطرناک است؟

مد سریع” (Fast Fashion) یا مد سریعپدیده های جدید در صنعت مد و لباس خرابی زیادی دارد و قابل تعمیر نیست. سیاره واردات و استثمار کارگران و به خطر انداختن حیوانات

اگرچه تا سه دهه گذشته، خرید لباس کاری است که تنها چند بار در سال و با تغییر فصل اتفاق می افتد. اما از حدود 20 سال پیش، تغییرات ایجاد شده است. بنابراین با تسریع در روند تولید، بسیاری از برندهای پوشاک ارزان شده و البته خرید به دلایلی غیر از مد سریع تبدیل به یک سرگرمی شده است. زیرا نگاه به آن و زنجیره جهانی آن نشان می دهد که بازار پوشاک را اشغال کرده است.

مد سریع چگونه بر مردم، سیاره و حیوانات تأثیر می گذارد؟

اگر مضرات «فست مد» را می دانید، باید بدانید که صنعت چگونه به این نقطه رسیده است و چگونه می توانید به تغییر آن کمک کنید.

می توان «مد سریع» نامید لباس های ارزان و مد ذهن او را درگیر کرد. پاتوق کردنیا تایپ کنید پوشش افراد مشهور آنها را به لباس های سرگیجه آور تبدیل کنید و این لباس ها با توجه به نیاز مشتری در فروشگاه ها به فروش می رسند. .

مفهوم “فست مد” تولید هرچه سریعتر جدیدترین مدهای موجود در بازار است تا خریدار این لباسها را بخرد و پس از چند بار پوشیدن آنها را دور بیندازد و یک لباس جدید دیگر را انتخاب کند که بخش مهمی است. از سموم سیستم تولید و استفاده بیش از حد آن است که مد بخشی از آن است بزرگترین آلوده کننده جهان تبدیل شده است

جشنواره مد چگونه شکل گرفت؟

انقلاب صنعتیفناوری های جدید مانند چرخ خیاطی راهنمایی که باعث این مشکل می شود. تولید پوشاکآسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر و پس از آن یک خیاطی برای طبقه متوسط ​​جامعه راه‌اندازی می‌شود. صنعت پوشاک برای این منظور استفاده می شود.

اولین فاجعه بزرگ کارخانه پوشاک در سال 1911 آتش سوزی در کارخانه Triangle Shirtwaist در شهر نیویورک رخ داد که منجر به کشته شدن 146 کارگر پوشاک شد که بیشتر آنها مهاجران جوان بودند.

بر اساس گزارش های واضح، در اواخر دهه 2000 و 1990 بود که مد ارزان به اوج خود رسید. خرید کنید برخط شروع به کار و خرده فروش فعال در “کویک مد” مانند زارا زارا شرکت اچ اند ام (زارا) و … بازار پوشاک را در دست گرفتند و در نظر گرفتند که اکنون هرکسی هر زمان که بخواهد می تواند لباس های مد روز بخرد، بنابراین به راحتی می توان فهمید که این پدیده چگونه رخ می دهد.

چگونه بفهمیم که یک برند در صنعت مد کار می کند؟

برخی از عوامل کلیدی “مد سریع” برای برندهایی که در این زمینه فعال هستند رایج است، یکی از آنها زمان انتقال کوتاه بین ترندها یا لباس است که در راهرو یا در رسانه ها دیده می شود. محبوب تا زمانی که به قفسه برسد و موارد دیگر. عوامل استفاده از دستمزد و امنیت شغلی پایین است.

از عوامل دیگر می توان به مواد ارزان قیمت و کم کیفیت مانند برای بازی کردن استر وی خاطرنشان می کند که لباس ها را پس از استفاده مکرر یکبار مصرف می کند.

مد سریع و آلودگی سیاره

بدون شک “فست مد” تاثیر زیادی بر روی کره زمین دارد. زیرا «فست مد» بر کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به تولید پوشاک فشار وارد می کند.

در “فست مد” از رنگهای نساجی ارزان و مسمومیت از آن استفاده می شود که مد همان تم به یکی از بزرگترین صنعت آلودگی آب پاک در سراسر جهان متحول می شود.

همچنین، منسوجات ارزان قیمت به آلودگی کره زمین کمک کرده اند و همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، پلی استر یکی از محبوب ترین پارچه ها در مد سریع است. به خاطر اینکه سوخت های فسیلی. گرفته می شود و می رود گرم شدن کره زمین آن کمک می کند.

با توجه به اینکه در “فست مد” لباس به سرعت تولید و سپس خریداری می شود. این چرخه باعث افزایش ضایعات نساجی می شود. بنابراین، طبق برخی آمارها، تنها در استرالیا سالانه بیش از 500 میلیون کیلوگرم پوشاک در محل های دفن زباله ریخته می شود که به آلودگی کره زمین کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا