علمی و پزشکی

کاپ‌دوا؛ سند حیات غول‌ها در کره زمین/ عکس

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین، در این گزارش شواهد وجود کاپدوا بررسی می شود. گفته می شود دو غول به نام کاپدوا در جنوب شرقی آسیا و بیشتر در مناطق نزدیک اندونزی زندگی می کنند. علیرغم منشأ اسرارآمیز آن، این حیوان در مکان های مختلفی در سراسر منطقه از جمله تنگه ساندا و تنگه مالاکا یافت می شود. این غول 4 متری دارای دو سر و بیش از 400 کیلوگرم وزن است.

بیشتر بخوانید:

عکس هیولاهای ته استخر! / این سم 15 دقیقه ای آدم را می کشد!

عجیب ترین کراس اوور هیبریدی دنیا: بنز، نصف چینی، نیمی چینی! / تصاویر

افسانه کاپدوا افسانه ای است که قرن هاست به جای مانده است. داستان نویسان مدت هاست که داستان هایی از این موجود مرموز تعریف کرده اند، از مشاهده در دریاهای طوفانی گرفته تا داستان های محافظت از ملوانان در برابر خطر.

با وجود تمام این داستان ها و افسانه های پیرامون وجود کاپادوکیه، امروزه هیچ مدرک مشخصی از وجود آن وجود ندارد، فقط داستان هایی است که توسط افرادی گفته می شود که ادعا می کنند در سفر خود با آن روبرو شده اند. در حالی که برخی افراد ممکن است این موجود را چیزی بیش از یک افسانه یا داستان ببینند، برخی دیگر هنوز امیدوارند که روزی شواهدی پیدا کنند که وجود آن را یک بار برای همیشه ثابت کند.

Cap Deva;  مستند زندگی یک غول روی کره زمین / عکس

کاپدوا چگونه توصیف می شود؟

گفته می شود این قایق تقریبا 4 متر ارتفاع و بیش از 400 کیلوگرم وزن دارد. اعتقاد بر این است که رنگ آن منحصربه‌فرد است، برخی گزارش‌ها می‌گویند قهوه‌ای تیره است و برخی دیگر ادعا می‌کنند سیاه است. گفته می شود که دو سر آن متمایز هستند، اگرچه بقیه آن ناشناخته باقی مانده است.

این غول همچنین دارای چهار پا است که هر کدام از آن ها به اندازه کافی عضلانی و قوی هستند که به کاپدوا اجازه می دهد مسافت های طولانی را با سرعت طی کند. بینی بلند با دندان های تیز ظاهری مهیب به آن می دهد که به راحتی می تواند مهاجمان احتمالی را بترساند.

این غول دو سر علاوه بر قد و وزن، ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارد که آن را از سایر حیوانات در قلمرو حیوانات متمایز می کند. به عنوان مثال، گفته می شود که چشمان آن در هنگام عصبانیت یا هیجان قرمز می درخشد و برخی گزارش ها ادعا می کنند که می تواند صداهای بلندی برای تکان دادن ساختمان ها ایجاد کند. علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، ترازوهای آن برای منحرف کردن تیرهای پرتاب شده توسط شکارچیان به اندازه کافی دشوار است.

در مجموع، ویژگی های فیزیکی الهه این حیوان را بزرگتر از زندگی می کند و می تواند از خود در برابر هر گونه تهدیدی محافظت کند!

Cap Deva;  مستند زندگی یک غول روی کره زمین / عکس

افسانه های کیپ دوا برای قرن ها از میان فرهنگ های مختلف عبور کرده اند. در برخی موارد گفته می شود که غول از دریانوردان در برابر خطر محافظت می کند، در حالی که در برخی دیگر به عنوان یک نیروی مخرب مهیب توصیف شده است. به نظر می‌رسد این داستان‌ها ریشه در این باور باستانی دارند که غول‌ها می‌توانند هم خوب و هم بد باشند، بسته به اینکه مردم چگونه با آنها رفتار می‌کنند.

افسانه های Kap Deva نیز در فرهنگ های رایج در سراسر جهان رایج است. این حیوان در کتاب‌ها، فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی، آثار هنری و سایر اشکال سرگرمی ظاهر شده است و به نمادی از قدرت، انعطاف‌پذیری و شجاعت تبدیل شده است که همچنان به مردم سراسر جهان الهام می‌بخشد، حتی اگر وجود واقعی آن باقی بماند. اگر چه.

این افسانه ها بخش مهمی از درک فرهنگی ما از کیپ دوا را تشکیل می دهند، چیزی که فراتر از زمان و مکان است.

Cap Deva;  مستند زندگی یک غول روی کره زمین / عکس

بررسی احتمال وجود یک جانور دو سر واقعا غول پیکر، افسانه ای جذاب و اسرارآمیز است که قدمت آن به قرن ها قبل برمی گردد. اما شواهد وجود این دو غول چیست؟ آیا شواهد علمی یا آنارشیکی برای اثبات وجود آن وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، باید به یافته‌های باستان‌شناسی، سوابق تاریخی و گزارش‌های شاهد نگاه کنیم.

از آنجایی که هیچ مدرک فیزیکی از خدا یافت نشد، بسیاری بر این باور بودند که این چیزی بیش از افسانه No نیست. با این حال، یافته هایی وجود دارد که می تواند وجود چنین حیواناتی را نشان دهد. در سال 2016، در مالزی، باستان شناسان مجسمه سنگی را کشف کردند که یک سر غول پیکر 4 متری را نشان می داد که به نظر می رسید درخت بزرگی را در دست دارد.

همچنین حاوی ارجاعات تاریخی زیادی به کاپدووا در قرن ها پیش است. به عنوان مثال، ما هوان، کاشف چینی قرن شانزدهم، در مورد برخورد با “غول دو سر” در طول سفرهای خود در جنوب شرقی آسیا نوشت. مارکوپولو نیز در سفرهای مارکوپولو (1271) دیدن چنین حیوانی را در سفر به چین شرح می دهد. این گزارش ها حاکی از آن است که این غول عجیب دو سر ممکن است در دوران باستان وجود داشته باشد.

در طول قرن‌ها، گزارش‌های متعددی از ملوانان وجود داشته است که ادعا می‌کنند این حیوان را در دریا دیده‌اند. در سال 1717، کاپیتان ویلیام مور، در سفری به هند، گزارش داد که یک “جانور سیاه دو سر” را در نزدیکی جزیره موریس در سواحل آفریقا دیده است. سایر اعضای خدمه در گذشته مشاهدات مشابهی را گزارش کرده اند، اما به دلیل کمبود شواهد عکس یا جسد، این ادعاها هنوز تأیید نشده است.

منبع: تاریخچه عید پاک

227227

دکمه بازگشت به بالا