استان ها

فروش ۲۲۰ هزار میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان طی سال ۹۹/کاهش امید به زندگی در خراسان شمالی 

سلام آنلاین/ خراسان شمالی عضو کمیته آموزش، پژوهش و فناوری اسلامی شورای اسلامی گفت: 7000 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که بر اساس برآوردهای سال 99 حدود 220 هزار میلیارد تومان فروش داشته اند.

محمد وحیدی در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل تعمیرات و مدارس خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه تولیدات ما باید بر پایه دانش و اشتغال زایی باشد و در این مسیر پیش برویم، گفت: وی گفت: شرکت های دانش بنیان مورد تاکید هستند و به گفته آنها می توان در استان تحول ایجاد کرد.

وی ادامه داد: کراسان شمالی به دلیل استفاده از روش های سنتی در کشاورزی و دامپروری فقیر است و با وجود جمعیت زیاد، بهره وری نیروی کار آن پایین است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در شورای اسلامی افزود: ما بعد از سیستان و بلوچستان دومین کشور بزرگ دنیا از نظر غم و اندوه هستیم و متاسفانه برای ما هم پیشرو سیستان و بلوچستان در این بخش.

وحیدی گفت: امید به زندگی در خراسان شمالی 1.5 سال کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: در برنامه سفر ریاست جمهوری هستیم، اما باید بگویم اگر خراسان شمالی مانند هر استان دیگری مورد توجه قرار گیرد، در میان مدت و تا پایان هیچ سودی برای خراسان شمالی نخواهد داشت. “

یکی از اعضای کمیته آموزش، پژوهش و فناوری اسلامی شورای اسلامی گفت: فاصله خراسان شمالی با سایر استان ها از نظر تقاضا به قدری زیاد است که باید توجه بیشتری نسبت به سایر استان ها برای کاهش فاصله داشته باشیم.

وی گفت: توصیه ما افزایش ملاقات ها و بازدیدهای مردمی در سفر است.

وحیدی تاکید کرد: راز و جرگلان از بدو تاسیس تاکنون مورد بازدید هیچ رئیس جمهوری قرار نگرفته است و توصیه ما این است که با حضور یا بازدید هوایی توان مرزی خود را ثابت کند.

یکی از اعضای شورای راهبردی شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان شمالی بیمارستان آموزشی برای کادر درمانی ندارد و ساخت بیمارستان آموزشی با حداقل 300 تخت از اولویت های ما در این مدت خواهد بود، گفت: سفر ریاست جمهوری. “

وی در پایان گفت: محور مشهد-بجنورد-گرگان و 4بانده بجنورد جنگل گلستان که سال هاست معطل مانده اند نیز مطالبات اصلی ما خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا