اجتماعی

فرمول «کرونا» برای بقا / روند نزولی بیماری از ابتدای شهریورماه

مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران با اشاره به روند انتقال کرونا و کاهش موارد بیماری در بسیاری از استان ها از اوایل شهریورماه، گفت: این ویروس از فرمول طبیعی خود برای زنده ماندن استفاده می کند.

دکتر حسین کرمانپور در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در این کشور گفت: بر اساس روش های ویروس کرونا به ویژه آمیکرون پیش بینی می شود که از ابتدای شهریور ماه از پیک ویروس کرونا عبور کنیم و بر این اساس این روند نزولی است. در بسیاری از شهرها مشهود است. البته در برخی استان ها همچنان روند صعودی وجود دارد، اما در مجموع می توان گفت از ابتدای شهریور ماه با کاهش تعداد بیماری ها در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: این کاهش آمار نشان دهنده توانایی پزشکان، درک انسانی و ماهیت ویروس است. البته همه ویروس ها به جایی می رسند که به گونه ای کار می کنند که میزبان خود را برای زنده ماندن از بین نمی برند، زیرا اگر ویروس همه را از بین ببرد، میزبانی برای حضور پیدا نمی کند. ویروس از فرمول معمولی خود برای زندگی با ما استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر جهش‌های جدید ویروس رخ ندهد، ممکن است شاهد موج‌های هشتم و نهم کرونا نباشیم، تصریح کرد: بر این اساس این بیماری تنها به صورت سرماخوردگی با پیک و وراثت خود را نشان می‌دهد. در حال حاضر تنها در یک نوع کرونا یعنی آمیکرون شاهد تغییرات ظاهری هستیم و تغییر جدیدی رخ نمی دهد.

این پزشک اورژانس در پاسخ به پرسش سلام آنلاین درباره پیامدهای درازمدت کووید، گفت: از زمان شروع ویروس کرونا تا کنون فعال بوده ام، پیامدهای درازمدت ویروس کرونا را در انسان ندیده ام. . نیاز به نگرانی بصری. به نظر می رسد بهتر است نگران آن نباشید.

وی در عین حال هشدار داد که البته علائم و نشانه هایی نیز وجود دارد که در صورت بروز آنها نباید در منزل درمان شود و باید مراقبت و به پزشک مراجعه کرد تا بیماری به مرحله بعدی نرسد. . . یکی از مهم ترین عوارض این است که عفونت کرونا می تواند خطر عوارض و مشکلات قلبی را در انسان افزایش دهد. بنابراین اگر دردی در قفسه سینه دارید که با راه رفتن تشدید می شود و با تنگی نفس و خستگی همراه است، پزشک باید شما را معاینه کند. اگر علائمی مانند سرفه، تنگی نفس، آلرژی و غیره بعد از عفونت کرونا تشدید شود، حتماً باید توسط پزشک معاینه شوید تا به مرحله آسم نرسید.

وی در خصوص مشکلات مغزی پس از ابتلا و بهبودی از کرونا گفت: اگر متوجه شدید که برای مدتی تاری دید و آبریزش بینی می بینید یا گاهی تعادل خود را از دست می دهید یا سردرد طولانی و شدید دارید، این کار را انجام ندهید. . بیشتر در خانه بمانید بمانید و برای بررسی بیشتر باید به پزشک مراجعه کنید.

کرمانپور در خاتمه به اهمیت جدی گرفتن ضعف و خواب آلودگی اشاره کرد و گفت: در صورت بروز ضعف و خستگی زودرس پس از ابتلا به کرونا، باید آزمایشات لازم را انجام دهید تا مشکلی نداشته باشید، خون و استخوان. چالش ها و مسائل. در برخی موارد بعد از ابتلا به کرونا عوارض مجاری ادراری، جنسی و گوارشی ایجاد می‌شود که عامل اصلی مرحله دوم است، اما در صورت بروز این عوارض و ایجاد مزاحمت از خوددرمانی خودداری کرده و با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا