اجتماعی

فردا؛ برگزاری «جشن شکوفه‌ها» برای ۱.۵ میلیون کلاس اولی

معاون دبستان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره گل فردا پنجشنبه سی و یکم روچ خه سراپ در سال سامرث ساک خبر داد. بین اربعین حسینی تا وقایع دهه آخر ماه صفر فضایی با نشاط معنوی را فراهم کنیم.

معصومه نجفی پازوکی در گفت وگو با سلام آنلاینوی در خصوص اقدامات برای ارتقای کیفیت آموزشی به ویژه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی که دو سال اول تحصیل خود را در دوره کووید 19 گذرانده اند، گفت: معتقدم طرح پرداخت و تثبیت باید در طول سال تحصیلی ادامه یابد.

وی افزود: البته دانش آموزان بعد از 23 فروردین امسال برای مدتی به مدرسه آمدند و بین آنها و مدرسه رابطه برقرار شد. در واقع ما بعد از 24 فروردین تمرین داریم، درست است که همه دانش آموزان به مدرسه نمی آیند، اما مقدمات آنقدر منظم است و الان مشکل جدی برای شروع سال تحصیلی نداریم.

با اشاره به اینکه این آموزش دو سال است که غایب بوده و طبیعتاً کیفیت آموزش پایین آمده است، در بررسی وزارت آموزش و پرورش آمده است که طرح جبران خسارت و پایداری در تابستان اجرا شد اما نه همه آن. دانش آموزان تحت پوشش هستند و این طرح باید در تابستان اجرا شود. در طول سال تحصیلی ادامه دهید. اکنون که او یک معلم کلاس است، می تواند در شناسایی دانش آموزانی که نیازهای فوری و جدی دارند، به خوبی کار کند.

نجفی افزود: زمانی که تجمیع در طول سال به دلیل حضور دانش آموزان در مدرسه برگزار شود، می توان کیفیت کار را ارتقا داد. تابستان تجربه ای برای شروع است.

بر اساس آمار و گزارش های شفاهی که از استان ها دریافت کردیم، وضعیت دانش آموزان در دوره های تابستانی بهتر شده است، برخیز و بیا سر کار و بچه هایت را به مدرسه تابستانی بیاور. که نشان می دهد برگزاری این دوره ها ضروری و موثر است.

معاون مدرسه ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ادامه این دوره ها در سال تحصیلی آینده و شناسایی صحیح وضعیت موجود می تواند کمک کننده باشد. ما بودجه باکیفیتی داریم تا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

نجفی آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی را اعلام کرد و گفت: تا دیروز 8 میلیون و 704 هزار و 321 دانش آموز در مقطع ابتدایی ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و 491 هزار و 907 دانش آموز در دوره اول تحصیلی بودند. سال گذشته حدود 8 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی داشتیم اما امسال به حدود 9 میلیون دانش آموز رسیدیم.

وی با اعلام اینکه جشنواره شکوفه ها فردا پنجشنبه سی و یکم شهریور ماه برای دانش آموزان کلاس اولی در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه جشن شکوفه ها در فاصله اربعین حسینی و مناسبت ها برگزار می شود در تلاش هستیم فضایی هماهنگ ایجاد کنیم. از دهه آخر ماه صفر. برای تامین نیروی معنوی

سرپرست معاونت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نظر داریم رژه های نقاشی، شعر خوانی و بازی های آموزشی داشته باشیم تا بچه ها بتوانند سال تحصیلی را در فضای راحت تری آغاز کنند.

به گفته نجفی امسال با چالش معلمان مواجه بوده ایم اما با هماهنگی های انجام شده کلاس بدون معلم ابتدایی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا