اجتماعی

شروع ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از امروز/ چند نکته که باید درباره ثبت‌نام بدانید

ثبت نام دانش آموزان دبستانی از امروز شنبه اول ژوئن آغاز می شود و تا پایان ماه آگوست ادامه دارد. در سال تحصیلی پیش رو ، برخلاف سال های گذشته ، امکان ثبت نام الکترونیکی برای همه کلاس ها وجود دارد. البته برای دانش آموزان دبستانی به دلیل ارزیابی های بهداشتی ، ثبت نام از دو طریق مستقیم و حضوری انجام می شود.

به گزارش سلام آنلاین ، به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش ، امسال حدود 1.5 میلیون دانش آموز کلاس اولی در مدارس ثبت نام می کنند. ثبت نام اولیه اولین مدرسه ابتدایی از اول ژوئن به صورت زنده برگزار می شود. بدیهی است که پس از مراجعه دانش آموزان به پایگاه سنجش در بدو ورود ، ثبت نام تکمیل می شود.

ثبت نام اولیه ارزیابی سلامت

چه مدارکی برای ارزیابی سلامت لازم است؟

ارزیابی و بورسیه های آمادگی سلامت جسمی سالانه برای شناسایی و مداخله به موقع انجام می شود. بنابراین ، در مرحله اولیه ، با فرستادن والدین جدید به مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اند ، نوبت به ارزیابی می رسد. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد ، انتظار می رود که والدین مجرد با فرزندان خود در یک ساعت و ساعت مشخص از مرکز سنجش بازدید کنند.

مدارک لازم برای ارزیابی در پایگاه داده ، کارت شناسایی اصلی دانش آموزان و والدین ، ​​کارت ایمن سازی کامل شده ، 3 مورد از 4 عکس ، 50000 نسخه از توماس ، فقط از طریق دستگاه SMSS است. ارزیابی بینایی ، بینایی رنگی ، شنوایی ، گفتاری ، آمادگی ، بررسی تحرک بدنی ، شاخص توده بدن ، قد دهان ، دندان ها ، بیماری های پوستی و مو و بیماری هایی که نیاز به مراقبت ویژه دارند در مراحل اولیه انجام می شود. . وضعیت واکسیناسیون نیز توسط یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی بررسی می شود.

طبق اطلاعات وزارت آموزش و پرورش حداقل سن ثبت نام در دبستان 6 سال است و ملاک محاسبه سن اول اکتبر است. بنابراین حداقل سن ثبت نام در دبستان بستگی به متولد 22 اکتبر 1994 دارد.

گرفتن پول در مدرسه و کنکور ممنوع است

به دلیل مشارکت داوطلبانه ، بودجه در مدارس دولتی ممنوع است. تمام بودجه مدرسه داوطلبانه است و اجباری نیست. بنابراین دانش آموزان مدارس دولتی نیازی به پرداخت هزینه ثبت نام ندارند و فقط باید هزینه بیمه حوادث و کتاب را پرداخت کنند. در مدارس دولتی ، شهریه مصوب طبق دستورالعمل های مربوطه اخذ می شود.

در دستورالعمل ثبت نام تأکید شده است که برای رعایت اصول آموزش و حفظ اعتماد به کودکان ، هرگونه مصاحبه و امتحان در کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است. علاوه بر این ، مطابق با ماده 30 آیین نامه رفتار مدارس ، امتحانات ورودی ، مصاحبه ها و معدل برای ثبت نام دانش آموزان به دلیل بحث ثبت نام رایگان و غیر اجباری است. دریافت عمومی هرگونه پول (به استثنای بودجه) ، بیمه حوادث و در هنگام ثبت نام کتب درسی مجاز نیستند و به دلایل فوق نباید از ثبت نام دانش آموزان جلوگیری شود.

جزئیات ثبت نام الکترونیکی

اسناد اقامت الکترونیکی را برای ثبت نام دریافت کنید

ثبت نام کلیه دانش آموزان در کلاسها و بخشهای مختلف در سیستم CEDA و از طریق پورتال pada.medu.ir انجام می شود. در مرحله ثبت نام الکترونیکی برای دانش آموزان مهد کودک و کلاس های 1 ، 7 و 10 ، در راهنمای ثبت نام مدارس موارد زیر ذکر شده است:

والدین باید با مراجعه به پورتال Pada در مدرسه مورد نظر خود پیش ثبت نام کنند. برای این منظور ، پنج اولویت انتخاب شده به دانش آموزان داده می شود و مرزهای جغرافیایی با در نظر گرفتن معیارهای موجود در سیستم اداره می شود. اگر دانش آموزی در خارج از منطقه یا منطقه خود مدرسه ای را انتخاب کرد ، ابتدا باید درخواست به دفتر کارت ثبت نام منطقه منتقل شود و در صورت تأیید ، برنامه در برنامه ثبت نام مدرسه نشان داده می شود.

تا زمانی که آخرین ثبت نام دانش آموز در مدرسه تأیید شود ، اولویت انتخاب دانش آموز دیگری به طور خودکار حذف می شود. البته ، اگر پس از تأیید نهایی دانش آموز بخواهد در مدرسه دیگری ثبت نام کند ، باید از طریق پورتال برای لغو ثبت نام فعلی مدرسه اقدام کند و پس از تأیید مدیر در خانه مجدداً ثبت نام می کند. مدرسه هدف.

اسناد آموزش در مراحل مختلف فرآیند ثبت نام ارسال می شود و اطلاعات لازم از طریق شبکه Shad و سایر مکانیسم های ارتباطی ارائه می شود. تعریف رمزهای عبور و رمزهای عبور یا بازنشانی رمز عبور برای استفاده دانش آموزان در PortalPeda از طریق سیستم CEDA و توسط مدیر اصلی انجام می شود و این توسط هر مکانیزمی در سیستم یا سایر وسایل امنیتی لازم است. برای دانش آموزان یا والدین آنها. قرار داده شود.

دانشجویان و کاربران باید اطلاعات مربوط به محل اقامت خود ، از جمله کد منطقه و آدرس واقعی را در سیستم PADA ثبت کنند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی در مورد تعیین مرز جغرافیایی مدارس برای ثبت نام داد و گفت که امسال و همچنین سال گذشته تلاش می شود تا مدارس منطقه ای که آنها زندگی می کنند را مشخص و شناسایی کنند. سال گذشته این مدرسه مدرک را مستقیماً دریافت کرد اما امسال مدارک الکترونیکی دریافت می شود و امیدواریم مشکلات کمتری در این زمینه وجود داشته باشد. البته ، اگر مدرسه ظرفیت موجود در منطقه را داشته باشد ، ثبت نام باید انجام شود ، اما اگر جای خالی موجود نباشد ، می تواند یک چالش باشد. ما به طور کلی امیدواریم که با ثبت نام الکترونیکی ، چالش ها کمتر شود.

تازه واردانی که در مهد کودک نیستند را شناسایی کنید

کلاس های آمادگی بهار و تابستان را آماده کنید

وزارت معارف در نظر دارد کلاسهای آمادگی بهاری و تابستانی را برای دانش آموزان کلاس اولی که به مهد کودک نمی روند ، فراهم کند. در دستورالعمل ثبت نام تأکید شده است که مدیران باید قبل از ورود به دبستان دانش آموزان جدید بی تجربه را شناسایی کنند تا 1400 کلاس آمادگی بهاری و تابستانی برای مناطق واجد شرایط و دانش آموزان تازه تنظیم شود. به زودی ارائه می شود. برای جلوگیری از تداخل برنامه آموزش پیش دبستانی تابستان با شروع سال تحصیلی ، توصیه می شود به گونه ای برنامه ریزی شود که کلاسهای یادگیری و آمادگی برای بهار و تابستان 1400 و مهد کودک را برای آموزش و مداخله ادامه دهد. در نیمه اول سپتامبر ، سال 1400 به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا