علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – سلام آنلاین

ما قبلاً عینک‌هایی با دوربین دیده‌ایم که به نابینایان می‌گوید به دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید که “Voicee” نام دارد، کمی با عینک های قدیمی متفاوت است، زیرا دارای میکروفونی است که متن گفته های دیگران را نشان می دهد.

این عینک که در اسلوونی طراحی شده است، اکنون به عنوان نمونه اولیه عرضه می شود. این عینک که دارای یک میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، میکروکنترلر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض با شیشه شفاف عرضه می شوند.

به گفته طراحان فناوری، Voicee می تواند گفتار انسان را به کاربران متنی ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ کمک دیگری کار می کند، به یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده قابل ویرایش است و گفته می شود وزن آن کمتر از 100 گرم است. گزارش ها نشان می دهد که یک بار شارژ می تواند برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر شامل صفحه‌نمایش‌های واقعیت افزوده LTCCS است که در برآورده کردن اهداف مالی خود ناکام هستند. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم نرم افزار ارائه شده توسط گوگل گلس است. با این حال، بلندگوها باید با گوشی های هوشمند اندرویدی صحبت کنند.

با توجه به اینکه هنوز یک محصول تجاری کامل نیست، می توان عینک صوتی را با قیمتی در حدود 540 دلار خریداری کرد. اگر این عینک به مرحله تولید برسد، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا