تازه های کسب و کارعمومی

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی قدیمی

تلویزیون CRT در گذشته یکی از فناوری های موفقیت آمیز محسوب میشد؛ اما با ورود تلویزیون های نسل جدید، ایراد های بسیاری به این نوع تلویزین وارد است. ابعاد بزرگ و وزن سنگین از مهم ترین نقاط ضعف تلویزیون CRT میباشند؛ با این وجود هستند کسانی که این نسل از تلویزیون را به تلویزیون های جدید ترجیح میدهند. اختلال در پاور، سیستم کنترل و هوریزنتال از جمله عواملی هستند که موجب اختلال در عملکرد تلویزیون ال جی میشوند. اختلالات گفته شده معمولا منجر به روشن نشدن تلویزیون میشوند. دیر روشن شدن یا  قدیمی از جمله مشکلات شایع در تلویزیون های قدیمی هستند.

روشن نشدن تلویزیون ال جی قدیمی

روشن نشدن تلویزیون ال جی قدیمی میتواند دلایل متعددی داشته باشد. سوختن فیوز ورودی بخش پاور، مختل شدن PTC، سوختن ترانزیستور خروجی هوریزنتال و سوختن آی سی خروجی پاور STR از جمله مشکلاتی هستند که باعث روشن نشدن تلویزیون میشوند. زمانی که تلویزیون روشن نمیشود، معمولا دو حالت رخ میدهد. در حالت اول چراغ پاور تلویزیون روشن است اما تلویزیون روشن نمیشود که روشن بودن چراغ، نشان از سلامت تقریبی بخش سیستم کنترل تلویزیون و قطعات جانبی آنها است. در حالت دوم چراغ پاور تلویزیون روشن نمیشود که همین امر نشان دهنده خرابی در بخش اولیه برد پاور یا سیستم کنترل میباشد. نحوه تعمیر تلویزیون ال جی قدیمی به دو حالت گفته شده بستگی دارد که هر یک راهکارهای مختلفی را میطلبند.

وجود خط در وسط تصویر تلویزیون

قطع شدن تصویر و وجود خط های افقی پررنگ و نورانی از جمله مشکلات رایج در عملکرد تلویزیون های قدیمی هستند. وجود خط های نورانی در تصویر نشان از عدم کارکرد ورتیکال در تلویزیون CRT است؛ چرا که وروتیکال وظیفه تبدیل این خطوط به تصویر را بر عهده دارد. وجود خطوط سفید رنگ در بالای کادر و کم شدن عرض تصویر از جمله نشانه های خرابی در ورتیکال میباشند. وجود خط در وسط تصویر یکی از قدیمی است.

 وجود هاله های سبز و قرمز در تصویر تلویزیون

ساختار تلویزیون CRT به گونه ای طراحی شده است که سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی از طریق سه کاتد ایجاد میشوند. فرسوده شدن هر یک از از این کاتد ها موجب غالب شدن رنگ های دیگر میشود. برای مثال ضعیف شدن کاتد آبی منجر به سبز و قرمز شدن تصویر میشود. برای تعمیر تلویزیون قدیمی ال جی باید نسبت به ساختار درونی تلویزیون شناخت دقیقی داشت تا نقص به وجود آمده در تلویزیون ریشه یابی شود. بیشتر افرادی که برای تعمیر تلویزیون ال جی قدیمی مراجعه میکنند، از کیفیت تصاویر در این تلویزیون ها راضی نیستند. فرسوده شدن کاتدها یکی از مهم ترین علل بی کیفیت شدن تصاویر در این تلویزیون ها است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی

  • نمایندگی تعهد، تخصص و مهارت را سرلوحه تمام فعالیت های خود قرار داده است تا قادر به پاسخگویی تمام نیاز های فنی مراجعه کنندگان باشد و در عین حال کاربران محصولات ال جی بتوانند دستگاه خود را با اطمینان خاطر به دست تعمیر بسپارند. حالا با چندین سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات توانسته ایم به یاری خدا، جایگاه خوبی را در بین کاربران محصولات ال جی کسب نماییم. این جایگاه حاصل سال ها تلاش بی وقفه کارشناسان، متخصصین و مهندسین زبده میباشد. جهت تعمیر انواع مدل های تلویزیون ال جی از جمله تعمیر تلویزیون ال سی دی ، تعم

 

  • چرا تلویزیون ال جی روشن نمی‌شود؟ بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

اگر هر فنی که بلدید روی تلویزیون اجرا می‌کنید اما نمی‌توانید آن را روشن کنید، حق دارید که نگران باشید! چرا که روشن نشدن تلویزیون نشان می‌دهد که این دستگاه با مشکل جدی مواجه شده است به گونه‌ای که یا مین برد یعنی برد اصلی آن خراب شده است یا برد پاور یعنی منبع تغذیه آن. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا ضمن بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی شما را با دلیل اصلی خرابی مین برد و برد پاور تلویزیون و همچنین یک مرکز معتبر که تلویزیون شما را مانند روز اول به شما تحویل می‌دهد آشنا کنیم.

۴ راهکار ساده تعمیر تلویزیون ال جی خاموش در منزل - موبایل کمک

خرابی مین برد اصلی‌ترین علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

دلایل خرابی مین برد تلویزیون

مین برد یا همان برد اصلی تلویزیون تعیین کننده نقش و مسئولیت هر یک از اجزاء و قطعات تلویزیون است درست مانند مدیر یک کمپانی بزرگ که وظیفه و مسئولیت هر بخش را تعیین می‌کند. با این وجود خرابی مین برد تلویزیون مانند کمپانی است که مدیر نداشته باشد. بر روی برد اصلی مهم‌ترین اجزاء تلویزیون شامل: انواع ورودی و خروجی‌ها از جمله ورودی صدا، ورودی تصویر، USB، HDMI و … قرار گرفته است. بنابراین بدیهی است که در صورت خرابی برد اصلی تلویزیون، این دستگاه ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نشود از این‌رو خرابی مین برد تلویزیون، مهم‌ترین علت روشن نشدن تلویزیون ال جی است. نوسان برق، استفاده از کابل‌های غیر استاندارد برای اتصال به تلویزیون و همچنین آبخوردگی این دستگاه از مهم‌ترین دلایل  هستند.

بنابراین توصیه می‌شود که حتماً از یک محافظ برق برای اتصال تلویزیون خود به جریان برق استفاده کنید و همچنین تنها از کابل‌های اورجینال و استاندارد برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید. در ضمن از آبخوردگی این دستگاه نیز خودداری کنید. متاسفانه تفکر خیلی از کاربران از آبخوردگی تلویزیون، ریختن آب بر روی تلویزیون است در صورتی که این دستگاه به کمترین میزان رطوبت نیز حساس است. نمونه‌ بارز رطوبت و آبخوردگی تلویزیون که موجب خرابی مین برد آن می‌شود، اسپری کردن مستقیم مایع تمیز کننده بر روی سطح نمایشگر تلویزیون است.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای تمیز کردن تلویزیون مایع تمیز کننده را بر روی دستمالی تمیز اسپری کنید و سپس آن دستمال را بر روی نمایشگر تلویزیون بکشید تا تمیز شود. پس از آن نیز نمایشگر تلویزیون را با استفاده از یک دستمال خشک پاک کنید تا رطوبت روی آن به طور کامل از بین برود. اینگونه مین برد تلویزیون شما دچار مشکل نمی‌شود و مجبور نخواهید شد که برای تعمیر تلویزیون دست به جیب شوید!

خرابی برد پاور دیگر دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی

دلیل خرابی برد پاور تلویزیون

دیگر علت روشن نشدن تلویزیون ال جی،  است. منبع تغذیه تلویزیون وظیفه دارد تا برق 220 ولت شهری را به برق مورد نیاز برای اجزاء تلویزیون تبدیل کرده و از طریق مین برد به آن‎‌‌ها منتقل کند. به همین دلیل برد پاور تلویزیون با نوسانات برق زیادی روبه‌رو است. از این‌رو اگر تلویزیون شما به یک محافظ برق متصل نباشد ممکن است بروز نوسانات برق موجب خرابی منبع تغذیه تلویزیون و حتی سوختن آن شوند. به همین دلیل اکیداً توصیه می‌کنیم که از یک محافظ برق برای تلویزیون خود استفاده کنید تا هم از خرابی برد اصلی تلویزیون و هم خرابی برد پاور آن جلوگیری کنید.

تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان از سرویس یاب ما برای یافتن مرکز تعمیرات ال جی استفاده کنید.

اگر تلویزیون ال جی روشن نشد چه کار کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم خرابی مین برد تلویزیون ال جی و همچنین خرابی برد پاور آن دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی هستند. اگر تلویزیون شما هم با چنین مشکلی مواجه شده است تنها کافیست که با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی تماس بگیرید. تعمیرکاران این مرکز پس از تماس شما به آدرس مورد نظرتان اعزام شده و به عیب‌یابی و برآورد هزینه تعمیرات تلویزیون ال جی می‌پردازند.

سپس شما را در جریان هزینه تعمیر تلویزیون قرار می‌دهند تا اگر تمایل داشتید پروسه تعمیرات تخصصی این دستگاه را آغاز کنند. پس از تعمیرات تلویزیون ال جی نیز با تست و بررسی این دستگاه طی مراحل متعدد از رفع مشکل آن اطمینان حاصل می‌کنند و این دستگاه را مانند روز اول در اختیار شما قرار می‌دهند.

معرفی یک مرکز معتبر برای تعمیر تلویزیون ال جی

معتبرترین مرکز عیب‌یابی و تعمیرات تلویزیون ال جی، نمایندگی تلویزیون ال جی است که از کارشناسان و تعمیرکاران دوره دیده و متخصصی تشکیل شده است. تعمیرکاران این مرکز خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در محل را به کاربران ارائه می‌دهند به گونه‌ای به آدرس کاربر اعزام شده و ابتدا با عیب‌یابی اصولی مشکل اصلی تلویزیون ال جی را پیدا می‌کنند.

سپس این دستگاه را با تکنیک‌های حرفه‌ای در کمترین زمان ممکن با سرعت و دقت بالایی تعمیر می‌کنند و در نهایت برای اطمینان از رفع مشکل تلویزیون ال جی، این دستگاه را طی مراحل متعددی مورد تست و بررسی قرار می‌دهند. در ضمن پس از اتمام پروسه تعمیرات تلویزیون ال جی یک ضمانت‌نامه معتبر به کاربر ارائه می‌دهند تا در صورتی که تلویزیون ال جی مجدداً دچار همان مشکل قبلی شد خدمات تعمیر مجدد این دستگاه به صورت کاملاً رایگان به مشتری ارائه داده شود. اینگونه خیال مشتری از اینکه تلویزیون او به بهترین شکل ممکن تعمیر شده است کاملاً راحت است.

یر تلویزیون ال ای دی ، تعمیرات تلویزیون اولد و… با ما تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا