اجتماعی

علت انفجار پمپ بنزین در تهران چه بود؟

به گفته رئیس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و حفاظت غیرفعال توزیع کننده روغن ملی ، انفجار در یک پمپ بنزین در مرکز تهران در تهران تلفاتی نداشته است. خطر سهل انگاری و عدم کنترل روند سوخت گیری است. نیاز به معاینه فنی دقیق دارد.

به گزارش سلام آنلاین ، بمبگذار اندکی بعد از ظهر مقابل ایستگاه بنزین تهران در تهران منفجر شد.

علت این حادثه انفجار یک تانکر بنزین حمل بار در میدان بارترا بود که حاوی حضور نیروهای امدادی و آتش نشانی بود.

مسعود سهرابی ، رئیس بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد که آتش سوزی در یک پمپ بنزین در وسط باغ میوه و تره بار در جاده پیروزی تهران ناشی از تجمع بخار آب در در ظرف محصول لغو می شود

وی گفت: “این یک ایستگاه مونتاژ سریع (کوچک) است که در مراحل اولیه فرآیند تزریق سوخت ، بخار بنزین در داخل مخزن (محفظه فولاد) جمع می شود و در ابتدا منجر به انفجار ضعیف می شود.” انفجار سپس به تانکر رسید ، اکنون سوخت در حال گسترش بود که خوشبختانه با واکنش سریع راننده ، آتش به سرعت خاموش شد و مخزن منفجر نشد.

وی گفت: “خوشبختانه به دلیل مصرف سوخت در زمان حادثه ، هیچ وسیله نقلیه ای در ایستگاه وجود نداشت. مصدومان حادثه بازرسان ایستگاه بودند که در اثر انفجار آسیب دیدند.”

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: “به دلیل قرارگیری در نزدیکی ایستگاه آتش نشانی ، تیم امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه رفته و آتش را خاموش کردند و فقط به دلیل انفجار ، خسارت جسمی در ایستگاه رخ داد.”

سهرابی افزود: “به نظر می رسد علت اصلی حادثه سهل انگاری و عدم کنترل روند سوخت گیری است که اتمام آن نیاز به مطالعه فنی دقیق دارد.”

پیام را انتخاب کنید

دکمه بازگشت به بالا