علت اصلی مرگ ناگهانی کودکان

علت اصلی مرگ ناگهانی کودکان
اطلاعات تکمیلی:

کارشناسان تخمین می زنند که سالانه بیش از 3000 خانواده در ایالات متحده نوزادان یا کودکان نوپا خود را به طور غیر منتظره و بدون دلیل از دست می دهند. اکثر نوزادان علائم سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS را دارند، اما 400 مورد یا بیشتر شامل کودکان یک ساله و بالاتر در مواردی به نام مرگ ناگهانی غیرقابل توضیح در کودکان است. بیش از نیمی از این کودکان نوپا هستند.

یافته های این مطالعه از بیش از 300 مورد ثبت نام SUDC بدست آمده است که یک دهه پیش توسط محققان دانشکده پزشکی NYU Grossman توسعه یافته است. محققان از تجزیه و تحلیل گسترده سوابق پزشکی و شواهد ویدئویی ارائه شده توسط خانواده ها برای ثبت مرگ غیرقابل توضیح هفت کودک نوپا بین سنین یک تا سه سال در اثر تشنج استفاده کردند. به گفته نویسندگان مطالعه، تشنج کمتر از 60 ثانیه طول می کشد و 30 دقیقه بلافاصله قبل از مرگ هر کودک رخ می دهد.

برای دهه‌ها، محققان به دنبال توضیحی برای رویدادهای مرگ ناگهانی در کودکان بودند و به روابط بین افراد با سابقه تشنج‌های ناشی از تب اشاره کردند. تحقیقات قبلی گزارش داده است که احتمال مرگ ناگهانی و غیرمنتظره کودکانی که به طور ناگهانی و غیرمنتظره می میرند، 10 برابر بیشتر از کودکانی است که به طور ناگهانی و غیرمنتظره می میرند. تشنج ناشی از تب نیز در 1/3 موارد SUDC ثبت شده در NYU Langone Health مشاهده شد.

مطالعه جدیدی که در ژورنال Neurology در 4 ژانویه به صورت آنلاین منتشر شد، شامل تجزیه و تحلیلی توسط تیمی متشکل از 8 پزشک در مورد نادر SUDC بود که در آن تصاویر خانه نیز از سیستم های امنیتی یا دوربین های تجاری کنار تخت در حالی که هر کودک در حال انجام این کار است، گرفته شد. شب ها یا بعدازظهر مرگشان می خوابند.

سپس پنج مورد از هفت ضبط بدون وقفه پخش شد و صداهای زنده و حرکات بصری نشان دهنده تشنج بود. دو ضبط باقی مانده توسط صدا یا حرکت انجام شد، اما تنها یکی نشان داد که اسپاسم عضلانی، نشانه تشنج، رخ داده است. از سوی دیگر، تنها یک کودک نوپا سابقه تشنج ناشی از تب دارد. همه کودکان شرکت کننده در این مطالعه قبلاً تحت کالبد شکافی قرار گرفته بودند که علت دقیق مرگ را فاش نکرد.

مطالعات ما، هر چند کوچک، اولین شواهد مستقیم را ارائه می دهد که تشنج ممکن است مسئول برخی از مرگ های ناگهانی در کودکان باشد که معمولاً در هنگام خواب مشاهده نمی شوند. “یافته‌های این مطالعات نشان می‌دهد که تشنج‌ها شایع‌تر از تشنج‌هایی هستند که بیماران توصیه می‌کنند و برای تعیین اینکه آیا تشنج در مرگ‌های ناشی از خواب در نوزادان رخ می‌دهد یا خیر. رشد کوتاه‌قدی و بالقوه برای نوزادان، کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

منبع: فرتاک نیوز

دکمه بازگشت به بالا