اقتصادی

عدم تخصیص ارز به واردات موبایل در آینده تبعات نامطلوبی دارد

سلام آنلاین/ خراسان رضوی رئیس خدمات سیار و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: در سه ماه گذشته ارزی به واردکنندگان تلفن همراه تعلق نگرفته است. عدم تخصیص ارز به واردات تلفن همراه پیامدهای ناخواسته و نگران کننده ای در آینده خواهد داشت. در صورت تداوم این رویه در آینده در بازار موبایل با کمبود عرضه مواجه خواهیم شد.

احسان الدین تقی زاده در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره وضعیت عرضه و تقاضا در بازار موبایل اظهار کرد: از زمان توزیع ارز 4200 تومانی بین بسیاری از کالاها از جمله تلفن همراه، قیمت ها در بازار موبایل افزایش یافته است. بازار تلفن همراه مشکلی در تامین کالا ندارد اما از نظر تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم وضعیت مناسبی ندارد. نوسانات ارز نیز باعث کاهش رونق در بازار موبایل شده است.

وی افزود: به عنوان مثال سفارش آیفون ثبت می شود اما ارزی به آنها تعلق نمی گیرد. بنابراین این محصول به صورت مسافرتی وارد کشور می شود. به همین دلیل خدمات پس از فروش این گوشی ها در آن کشور ارائه نمی شود. عدم ارائه خدمات پس از فروش و عدم مدیریت استانداردهای لازم واردات این محصول یکی از بزرگترین دغدغه های مصرف کنندگان می باشد.

رئیس اداره خدمات سیار و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: همچنین کمبود ارز برای واردات آیفون وجود دارد که در گذشته با ارز نصف انجام می شد و اکنون با ارز آزاد توسط مسافران انجام می شود. باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

تقی زاده در حالی که نگران آینده بازار تلفن همراه است، گفت: واحدهای سیار هم اکنون اقدام به فروش گوشی هایی می کنند که در گذشته و در حال ورود به کشور بوده است.

وی گفت: ما به دنبال رسیدگی به موضوع واردات تلفن همراه و ساده سازی عملیات آن هستیم و امیدواریم شاهد پیشرفت در صنعت تلفن همراه باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا