طرح جدید برای ساماندهی کاسبان زیرزمینی تهران

طرح جدید برای ساماندهی کاسبان زیرزمینی تهران

گاهی از تعداد مسافران قطار بیشتر می شود، زیر زمین زندگی می کنند و صبحانه، ناهار و شام را زیر زمین می خورند و در صندلی های قرمز و آبی قطار خستگی شان برطرف می شود. درآمد و هزینه آنها به مسافرانی بستگی دارد که به سرعت از کنار آنها عبور می کنند تا از سوار شدن به قطار یا مطالعه یا چک کردن تلفن های خود در واگن اجتناب کنند. تعداد این دلالان مترو این روزها به قدری زیاد شده که مسئولان مترو تصمیم گرفته اند برای آماده سازی آنها اقدامی انجام دهند.

به گزارش سلام آنلاین. در میان بازرگانان زیرزمینی انواع سن و ژانر وجود دارد. از پیرزن‌هایی که برگ‌های دست ساز و نوار چسب می‌فروشند تا زنانی که صنایع دستی خود را به مسافران نشان می‌دهند تا صدای مردان و زنانی که سنگ، دارو، دیگ، شارژر، لباس زنانه، میز، صندلی و… می‌فروشند. صدای معمولی شد. اما ازدحام مداوم خریداران در قطار و گسترش آنها در ایستگاه های شلوغ نیز باعث گلایه برخی از مسافران شده است.

سرهنگ سعید عطالهی، رئیس پلیس مترو پایتخت چندی پیش اعلام کرد که روزانه 4500 مسافر با مترو تردد می کنند که با توجه به تعداد ایستگاه ها و ورودی های مترو، مشکلی اساسی است.

تردد 4500 دستفروش در متروی تهران رقم بسیار زیادی است که نشان می دهد این دستفروشان باید در این امر ساماندهی شوند. مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت وگو با سلام آنلاین، از راه اندازی مترو می گوید.: در برخی ایستگاه های پرتردد مانند امام خمینی، انقلاب، تئاتر شهر و … تعداد دستفروشان افزایش یافته است. اما در سال های اخیر رهاسازی جدی داشته ایم و با افزایش معضل معیشتی در سال های اخیر شاهد هستیم که پدیده خرید در ایستگاه مترو بیش از پیش افزایش یافته است و در درجه اول مردم برای کمک از این افراد خرید می کنند. این بازرگانان این عرضه و تقاضای زیاد در وسایل نقلیه مترو این پدیده را در متروها تشدید کرده است.

شایسته اصل با اشاره به تمایل مسافران به خرید از خریداران مترو، افزود: در مترو با مشکل مواجه هستیم، یادمان باشد برای تلاش ماموران مترو و نیروی انتظامی باید کارآمدی تقاضا باشد. کاهش یافته و این تنها با کمک مردم امکان پذیر است و نمی توان همزمان با مسافرانی که خواهان چنین خریدی هستند اقدامات پیشگیرانه انجام داد و این اقدام در این شرایط امکان پذیر است. ما به حمایت مردم نیاز داریم تا بتوانیم آرامش را به سکو و صندلی چرخدار بازگردانیم.

وی گفت: در ابتدا به پلیس مترو دستور داده شد تا از حضور اسرای مرد در واگن زن جلوگیری کند، البته حضور مردان اسیر در واگن زن قبلا ممنوع شده بود. -تاکید کرد.

شایسته اصل با اشاره به جلسه و مذاکره با وزیر دادگستری و قوه مقننه برای تصویب «ممنوعیت بهره برداران مترو»، گفت: انتظار می رود طرح قطار شهری اجرایی شود که در هیات وزیران تهیه و تصویب و ابلاغ شد. ، نیازی به راهکار قانونی جدید از سوی شورای اسلامی نیست و این دستورالعمل اجرایی باید به تصویب و ابلاغ هیات وزیران برسد. البته متروی پایتخت به تنهایی مسئولیت تصویب این آیین نامه را بر عهده ندارد و اتحادیه راه آهن شهر در سال های اخیر برای رفع خلأهای قانونی موجود و رفع مشکلات موجود اقداماتی را انجام داده است و پیش از این نیز متروی تهران این مصوبه را تمدید کرده است. مفاد همکاری با دستگاه های ذیربط برای رسیدگی به این موضوع و مقرر شد پیش نویسی از سوی شرکت بهره بردار تهیه و به کمیسیون قضایی و قانون دولت ارائه شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از طرح ساماندهی خریداران در متروی تهران خبر داد و گفت: بر اساس آیین نامه ای که در مرحله بعد به تصویب هیات وزیران خواهد رسید، حضور و فعالیت متکدیان، تجار و کودکان کار در قطار انجام می شود. ممنوع است. اما این جنایات جرم نیستند. در عوض، این قانونی است که به این معنی است که جریمه های فردی برای مرتکبین اعمال می شود. اگر فردی برای اولین بار با رعایت قوانین در مترو مرتکب جرم شود، اخطار اولیه به او داده می شود. در صورت بروز مجدد نقص، جریمه فردی اعمال می شود. همچنین اگر فردی مرتکب تخلفات متعددی شود، مجبور می شود از مترو خارج شود و برای مدت معینی از ناوگان مترو استفاده کند. البته این مدل در بسیاری از کشورهای پیشرفته دارای مترو در حال اجراست.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فروشندگان مترو به آدرس metro.tehran.ir افزود: فروشندگان می توانند بدون محدودیت در سامانه ثبت نام کنند تا بر اساس درخواست های ثبت شده برای در نظر گرفتن پنجره ها فعالیت را پیش بینی کنند.فروش برای فروشندگان در ایستگاه مترو چون می خواهیم شرایطی را فراهم کنید تا بازرگانان به جای عبور از ویلچرها و سکوها، معیشت خود را تامین کنند و مسافرانی که در محل های خاص در تحویل کالای خود اختلال ایجاد می کنند و باعث کاهش رضایت مسافران خود می شوند و در عین حال معیشت شما نیز مشکلی نداشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا