اقتصادی

صادرات روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت ونزوئلا به آمریکا

شورون در این ماه روزانه بیش از 100 هزار بشکه نفت ونزوئلا را تحت مجوزی که از وزارت خزانه داری آمریکا دریافت کرده است به ایالات متحده ارسال می کند.

به گزارش سلام آنلاین، دولت آمریکا در راستای تلاش های واشنگتن برای اعمال فشار بر دولت به شورون در سال های اخیر اجازه داده است تا فعالیت های تولیدی خود را در آمریکای جنوبی گسترش دهد و نفت ونزوئلا را صادر کند.نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا. با ادامه انتخابات تحریم شده موافقت کنید.

بر اساس اسناد حمل و نقل و منابع گزارش شده در ماه گذشته، شورون روزانه 75000 بشکه نفت ونزوئلا را به پالایشگاه پاسکاگولا در می سی سی پی می فرستاد.

همچنین حمل و نقل را به پالایشگاه های آمریکایی فیلیپس 66 و والرو انرژی فروخت. شورون از ابتدای فوریه سه محموله نفت ونزوئلا را دریافت کرده و به همان مقصد ارسال کرده است. انتظار می رود این نفتکش تا پایان ماه جاری پنج محموله دیگر را حمل کند. میانگین محموله ماهانه به 106500 بشکه در روز خواهد رسید.

نفت دارای مجوز ایالات متحده از ذخایر نفت سنگین دو سرمایه گذاری مشترک بزرگ شورون در ونزوئلا، پتروپیار و پتروبوسکان استخراج می شود.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA، سهامدار عمده این دو سرمایه گذاری مشترک، با تحویل نفت Hamaca از Petro Piar به پالایشگاه های خود، بخشی از ذخایر Petro Boscan را برای مشتریان خود استفاده کرده است.

شورون در مورد این محموله اظهار نظری نکرد. این شرکت در ماه دسامبر فعالیت خود در ونزوئلا را از سر گرفت و در ژانویه صادرات خود را بر اساس مقررات ایالات متحده آغاز کرد.

صادرات بی وقفه نفت ونزوئلا شورون به ایالات متحده در سال جاری شروعی قوی برای روابط جدید این شرکت با PDVSA است که به شرکت های آمریکایی اجازه داده است تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد فعالیت های سرمایه گذاری خطرپذیر اتخاذ کنند.

در ژانویه، PDVSA شروع به بررسی قراردادهای عرضه نفت کرد تا از نکول برخی مشتریان جلوگیری کند و صادرات نفت را بیش از 40 میلیون بشکه به تاخیر انداخت. اما شرکت ونزوئلا انگیزه خوبی برای حفظ قرارداد تجاری با شورون دارد، زیرا از طریق این شرکت عصاره های مورد نیاز برای استخراج نفت سنگین بیشتر را وارد می کند.

به گزارش رویترز، شورون از ابتدای سال جاری 100 هزار بشکه نفتای سنگین را به PDVSA ارسال کرده و 450 هزار بشکه دیگر نیز برای تحویل در ماه فوریه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا