شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو باطل شد

مدیرکل هیأت عمومی و شورای ویژه دیوان عدالت اداری با اشاره به لغو بند دوم ماده 4 دستورالعمل بازار خودروهای موتوری شورای رقابت در خصوص شرایط متقاضیان خودرو، گفت: شرایط اخذ مجوز برای دریافت خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت بوده و متقاضیان باید فاقد گواهینامه باشند.

به گزارش سلام آنلاین، یدالله اسماعیلی فرد با اشاره به ماده 92 دیوان عدالت اداری اظهار می کند: بر اساس این ماده در صورت لغو مصوبه در هیأت عمومی، اختیارات طرفین دعوی یا سایر نهادها مکلف است. ” مفاد آن تصمیم را در ترتیب اعمال و تصمیمات خود بگنجانند و اگر برخلاف آن حکمی صادر کنند. شکایات بدون ارجاع به شورای تخصصی به دعوت نمایندگان احزاب در شورای عمومی مطرح و از تاریخ تصویب رد می شود.

وی افزود امروز سه شنبه 25 مردادماه در جلسه شورای قانون اساسی بند 2 ماده 4 دستورالعمل شماره 633 شورای رقابت مطرح شد. در این مصوبه آمده است که متقاضی برای خرید خودرو باید گواهینامه رانندگی داشته باشد چرا که شورای عمومی در مصوبه قبلی اعلام کرده بود که داشتن گواهینامه یک نوع قانون است و شورای رقابت چنین اختیاراتی ندارد باید محدود شود، نمایندگان مجلس باید حقوق را محدود کنند و واقعا دسترسی انسان به بازار خودرو را محدود کنند. این محدودیت در مفاد قانون وجود ندارد و شورای عمومی این امر را از اختیارات شورای رقیب نمی داند.

مدیرکل هیأت عمومی و شورای ویژه دیوان عدالت اداری گفت: این مصوبه از تاریخ تصویب لغو شده است. به این معنی که شهروندانی که از تاریخ صدور مصوبه موفق به تحویل خودرو با این شرایط نشده اند می توانند به آنجا مراجعه کنند و در صورت داشتن سایر شرایط می توانند با ثبت نام نسبت به خرید و دریافت خودرو اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا