سقوط جنگنده «اف-16» نیروی هوایی کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سلام آنلاین، منابع رسانه ای شامگاه یکشنبه در تهران از سقوط جنگنده اف 16 نیروی هوایی کره جنوبی به دلیل نقص فنی خبر دادند.

سقوط جنگنده «اف-16» نیروی هوایی کره جنوبی

خبرگزاری یونهاپ به نقل از نیروی هوایی کره جنوبی گزارش داد که یک فروند جنگنده F-16 کره جنوبی روز یکشنبه به دلیل نقص فنی در موتور هنگام انجام ماموریت پرواز سقوط کرد و خلبان بلافاصله توانست آن را ترک کند.

این هواپیما در 85 کیلومتری شرق سئول، پایتخت کره جنوبی سقوط کرد. نیروی هوایی کره جنوبی گفت: خلبانان در حال حاضر در امنیت هستند و ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که غیرنظامیان کشته نمی شوند.

نیروی هوایی کره جنوبی در مورد نوع دقیق جنگنده F-16 اظهار نظری نکرده است. این حادثه در حالی رخ داد که نیروی هوایی کره جنوبی و آمریکا در حال برگزاری رزمایش بودند.

منابع رسانه ای روز شنبه گزارش دادند که مانور هوایی آمریکا و کره جنوبی یک حمله ساختگی به پایگاه نظامی کره شمالی بود. این.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که چهار فروند جنگنده اف-35 و چهار فروند جنگنده اف-16 آمریکا در یک حمله هماهنگ به دریای شرقی شبه جزیره کره به پرواز درآمدند.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی همچنین از انجام مانور شبیه سازی شده در سایت موشکی کره شمالی با استفاده از بمب لیزری «JBU-12» خبر داد. مقام ارشد نظامی سئول گفت: این رزمایش آمادگی برای حمله به دشمن با دقت بالا را نشان داد.

پیش از این رهبر کره شمالی هنگام رصد پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ به آمریکا هشدار داده بود که به تهدید هسته ای با سلاح هسته ای و رویارویی پاسخ خواهند داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.




این مقاله را به صفحه اول معرفی کنید

دکمه بازگشت به بالا