عمومی

سفر هیات کره‌ای قبل از توقیف کشتی متخلف توافق شده بود

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

به نقل از سعید خطیب زاده ، “هیئتی از کره ، که گفته می شود وارد تهران شده و میهمان سفیر کره جنوبی بود ، گفت:” سعید خطیب زاده به س questionsالات خبرنگاران پاسخ داد. اطلاعات مربوط به هیئت از کره. بخشی از هیئت معاون وزیر خارجه کره جنوبی قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “سفر هیئت قبل از توقیف کشتی کره ای متخلف توافق شد و برنامه اصلی آن بحث در مورد راه های تأمین منابع مالی ایران در این کشور بود.” کشور کره “
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه) روز دوشنبه از توقیف یک کشتی هاکی کره جنوبی حامل 7200 تن پتروشیمی بر خلاف پروتکل زیست محیطی در خلیج فارس خبر داد. این کشتی در حال حاضر در بندرعباس لنگر انداخته است.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت که هیئتی به سرپرستی کو کیونگ سوک ، مدیرکل وزارت امور خارجه آفریقا و خاورمیانه ، روز پنجشنبه از طریق قطر وارد ایران شد.

چوی جونگ معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز قرار است اوایل هفته آینده برای گفتگو در مورد روابط دو کشور از جمله توقیف کشتی های ایرانی و دارایی های یخی در کره به تهران سفر کند.

طبق گزارش بانک کره جنوبی ، حدود 10 تریلیون وون (9.2 میلیارد دلار) وجوه ایرانی تحت تحریم های آمریکا برای برنامه هسته ای تهران در بانک های کره جنوبی گیر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا