سازه برج میلاد سالم است/ رفع ۴۵ هزار مورد ناایمن از فضاهای سبز شهر تهران

سازه برج میلاد سالم است/ رفع ۴۵ هزار مورد ناایمن از فضاهای سبز شهر تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ادغام مدیریت بحران در رصد امنیتی برج میلاد تهران خبر داد و گفت: سازه برج سالم و ایمن است.

به گزارش سلام آنلاین. علی نصیری ظهر امروز در نشست خبری که در ستاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران برگزار شد، درباره مرزهای کلیدی شهر تهران گفت: برای ما در سازمان مدیریت بحران تهران. مرزها و رودخانه‌ها، مرزها، راه‌آهن و مرزها مهم‌ترین بخش برنامه‌های ما هستند و موضوعات و اولویت‌هایی نیز به آن‌ها مربوط می‌شود.

وی در خصوص اهمیت کانکس برای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: شهرداری تهران برای ساخت و سازهای متعددی از جمله ساخت هتل در این منطقه، بحران غیر تهران و مدیریت بحران صادر کرده است کمیسیون ماده 5. دیگر اینکه برخی موارد ساختگی رسانه ای است، نه به این معنا که خدای ناکرده رسانه ما ساختگی است، بلکه اهالی رسانه نظرات نادرست داشته اند. در مورد ساخت هتل، ساخت این هتل به طور کامل رد شده است و موارد دیگری نیز وجود دارد که واقعیت ها آن چیزی نیست که نشان داده می شود و البته بهتر است از مسئولان مربوطه سوال شود.

نصیری در خصوص سنسورهای نظارتی امنیتی ساختمان میلاد و اینکه گفته می شود برخی از این سنسورها سرقت شده است نیز تایید کرد که سرقت این سنسورها البته نبوده است. برخی از این سنسورها منسوخ شده اند و دیگر کارایی لازم را ندارند. در حال حاضر هفت یا هشت سنسور در برج میلاد نصب می شود و این سنسورها در قسمت های بالا و پایین برج میلاد نصب می شوند. اما باید بگویم تعداد سنسورها کم است و حدود 80 تا 100 سنسور جدید نیاز داریم. تامین این سنسورها حدود 500 هزار دلار نیاز دارد که امیدواریم شورای شهر تهران در بودجه 1404 به آن توجه کند.

برج میلاد هیچ مشکل امنیتی ندارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: البته باید بگویم سازه برج میلاد سالم است و مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ایمنی آسانسورهای تهران گفت: حدود 1000 آسانسور در تهران وجود دارد که هر بخش دارای چک امنیتی خاص خود است. به طور کلی در کل شهر تهران باید نهادهای مربوطه و همچنین سازمان های استاندارد و همچنین انجمن ها و اتحادیه های مربوطه وجود داشته باشد.

نصیری درباره امنیت بازار تهران نیز گفت: استاندار و فرمانده نیز در این زمینه مسئولیت دارند. باید بگویم در خصوص ایمنی بازار تهران و بازار گل امام رضا(ع) اقدامات خوبی انجام شده است.

تهران را به کارگاه ایمن سازی تبدیل می کند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین تاکید کرد: هیچکس نمی تواند امنیت را در تهران و جاهای دیگر تضمین کند، اما می توانم بگویم که امروز تهران به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است.

وی گفت: نظر شخصی من این است که نقش واحد مدیریت بحران در کشور ارتقا یابد تا بتوانیم به مواردی مانند پیشگیری و تخصیص بودجه وارد شویم. از سازمان های برنامه و بودجه نیز می خواهیم که وارد این امر شوند.

نصیری در بخشی دیگر از این نشست در پاسخ به سوالاتی در خصوص ایمنی مدارس گفت: حدود چهار مدرسه وجود دارد که 500 مدرسه در تهران وجود دارد که از این تعداد 2800 مدرسه دولتی هستند. در مرحله اول ایمنی مدارس دولتی را بررسی کردیم و ایمنی این مدارس را ارزیابی کردیم. در حال حاضر 1010 مدرسه به طور کامل ارزیابی شده است. طی ارزیابی، 206 هزار مورد عدم رعایت چک لیست شمارش شد. عدم رعایت این قانون در مواردی مانند قطع برق می تواند رخ دهد و به این معنی نیست که نقص ایمنی اساسی وجود دارد. با این حال، ما همه چیزهایی را که می تواند باعث تصادف شود نظارت می کنیم.

حذف ۴۵ هزار کیس ناایمن از فضای سبز پایتخت

وی همچنین از ارزیابی ایمنی فضای سبز در سطح شهر خبر داد و گفت: حدود 2500 فضای سبز، پارک در سطح شهر تهران وجود دارد. طی ارزیابی انجام شده توسط دبیرخانه HSE. 75000 مورد عدم انطباق که 45000 مورد رفع شد. این کار بزرگی است که در این زمینه انجام می شود.

لطفا در این زمینه بخوانید:

تعطیلی داوطلبانه بیمارستان لولاگر برای رفع مشکلات ایمنی

ساماندهی تهران 2.1 میلیارد دلار طلب دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره برج جرثقیل نیز بیان کرد: برج جرثقیل بر عهده سازمان مدیریت و پیشگیری بحران تهران نیست اما دستورالعمل ایمنی آن را آماده کرده ایم. البته اگر حادثه ای در این منطقه رخ دهد، مسئولیت آن بر عهده پیمانکار است. اما در این حوزه از 2900 جرثقیل نیز بازرسی ایمنی انجام شد و برای 311 مورد مجوز صادر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا