اجتماعی

رسیدگی خارج از نوبت بهزیستی به متقاضیان فرزندخواندگی کودکان بیمار

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به 1000 کودک و نوجوان دارای معلولیت نیازمند درمان با یا بدون مراقب موثر ساکن در مراکز بهزیستی تعداد اندکی از داوطلبان برای پذیرش این افراد اعلام آمادگی کردند. کودکان، اما با توجه به پذیرش طولانی مدت سرپرستان کودک، این سازمان این امکان را برای داوطلبان کودکان بالای 5 سال و همچنین کودکان دارای معلولیت یا نیازمند به درمان فراهم کرده است. پیشنهاد آنها منسوخ شده است.

سعید بابایی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 2000 کودک در اختیار خانواده ها برای فرزندخواندگی قرار می گیرند، گفت: با این حال اکنون بیش از 31 هزار خانواده در مرحله فرزندخواندگی هستند که بیش از 15 خانواده برای هر فرزند قابل تحویل اعلام آمادگی کرده اند. اما این مورد برای کودکانی که معلول هستند یا نیاز به درمان دارند صدق نمی کند.

وی در خصوص تاثیر اپیدمی کرونا بر تعداد کودکان بی سرپرستی که در ایام کرونا به سازمان های بهزیستی تحویل داده شدند، گفت: اما مرگ والدین. اما بدون فرزند به دلیل بیماری عروق کرونا، والدین او به بهزیستی مراجعه نکردند. همه آنها در خانواده ها، بستگان و اهداف خود سازماندهی شده اند و برخی که به کمک نیاز دارند حمایت می شوند. اولویت این است که کودک در خانواده بیولوژیکی خود بماند.

وی در خصوص بالاترین شرایط فرزندخواندگی از سوی خانواده ها با توجه به جنسیت فرزند، افزود: در گذشته بیشتر متقاضیان فرزند دختر می خواستند اما اکنون این تعداد به 55 درصد کاهش یافته است. تعداد زیادی از خانواده ها دارای پسران و دختران غیرقابل تشخیص هستند که نشان دهنده فرهنگ رو به رشد فرزندخواندگی در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 1000 کودک و نوجوان دارای معلولیت یا بیماری خاص که دارای معلولیت هستند یا نیاز به درمان در بهزیستی بدون سرپرست و سرپرست دارند، اما تعداد کمی از داوطلبان قبول می کنند. آره.

مدیرکل بهزیستی کشور که به فراخوان های بهزیستی برای پذیرش کودکان بیمار و معلول اشاره می کند، گفت: تماس های اخیر برای اطلاع رسانی به جامعه در خصوص فرزندخواندگی این کودکان صورت گرفته است. داوطلبان بدوی می توانند علاوه بر مراجعه به سامانه ملی فرزندخواندگی به نشانی www.adoption.behzisti.net نام و نام خانوادگی و استان خود را به شماره پیامک 3000012311 ارسال کنند تا همکاران با آنها تماس گرفته و سایر جزئیات را برای آنها توضیح دهند.

بابایی ادامه داد: معمولا خانواده ها برای پذیرایی از کودکان دارای معلولیت یا بیماری خاص که از نظر آمادگی نسبت به سایر خانواده ها سازماندهی بیشتری دارند، مراجعه می کنند. برخی از این کودکان علاوه بر نیاز مالی به درمان، نیازمند توجه ویژه والدین خود هستند.

او گفت: «با توجه به زمان زیادی که برای پذیرش سرپرست کودک نیاز است، ما توانسته ایم کودکان را از سن پنج سالگی در خود جای دهیم.» سال ها یا بیشتر و همچنین کودکانی که معلول هستند یا نیاز به درمان برای رسیدگی به آنها دارند. درخواست.

اداره امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور می‌گوید برخی از این کودکان دارای معلولیت، کودکانی هستند که خانواده‌هایشان از نظر روحی و روانی آمادگی پذیرش آن‌ها و دادن رفاه برای نگهداری را ندارند. مشکلات مالی منحصر به فرد نیست و خانواده هایی هستند که با کمک مالی حاضر به فرزندخواندگی هستند. اولویت ما در واقع بازگشت کودک به خانواده بیولوژیکی اش است.

بابایی تاکید کرد: خانواده‌هایی که می‌خواهند کودکان معلول را بپذیرند یا نیاز به درمان دارند باید نسبت به سایر خانواده‌ها از تمهیدات روحی و مالی بهتری برخوردار باشند که در واقع مسائل مربوط به هم هستند و بر اساس نوع بیماری یا وضعیت کودک متفاوت است. شیث: اینطور نیست که فکر کنیم نگهداری از این بچه ها توان مالی بالایی می خواهد. همانطور که گفته شد، آمادگی ذهنی خانواده برای پذیرش این کودک از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: بهزیستی آمادگی دارد برای خانواده های متقاضی مهدکودک موادی را در نظر بگیرد تا با خیریه ها تماس بگیرند تا کودکان بتوانند هزینه های نگهداری از خانواده را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا