اقتصادی

ردپای رشد ارزی چین در فولادسازی

واردات سنگ آهن چین در ماه نوامبر با بهبود سود همچنان بالا بود.

داده ها نشان داد که واردات سنگ آهن چین در ماه های نوامبر تا اکتبر 3.4 درصد افزایش یافت زیرا حاشیه های پالایشگاه ها بهبود یافت و یوان قوی تر خرید قطعات کلیدی فولاد را افزایش داد.

داده های گمرک نشان می دهد که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان 102.7 میلیون تن فولاد تولید شده در ماه گذشته وارد کرده است که از 99.4 میلیون تن در ماه اکتبر افزایش یافته است.

واردات نوامبر برای چهارمین ماه متوالی بالاست و برای پنجمین بار در سال جاری به 100 میلیون تن رسید.

آمار گمرک نشان داد که صادرات فولاد چین در نوامبر 43.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 8.01 میلیون تن رسید که 0.9 درصد نسبت به اکتبر 7.94 میلیون تن افزایش داشت.

مجموع صادرات فولاد از بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان از ژانویه تا نوامبر به 82.7 میلیون تن رسید که 35.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و کل صادرات در سال 2023 به بالاترین سطح از سال 2016 رسید.

به گزارش رویترز، چین در ماه گذشته 614 هزار تن محصولات فولادی وارد کرد که از 750 هزار تن در نوامبر 2022، در مجموع 7 میلیون تن در دوره ژانویه تا نوامبر کاهش یافته است که نسبت به سال قبل 29.2 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا