رتبه بندی استان ها براساس شاخص های عدالت آموزشی/ نیاز به احداث ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید

رتبه‌بندی استان‌ها براساس شاخص‌های عدالت آموزشی/ نیاز به احداث ۱۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توجه به عدالت آموزشی به رتبه بندی استان های کشور بر اساس 20 شاخص کلیدی بر اساس عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

به گزارش سلام آنلاین. علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور با ارائه گزارشی با اشاره به اینکه تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور نویدبخش ویژه آموزش و پرورش و فرهنگی بوده است گفت: پیام خوبی برای همکاران خواهد داشت. آموزش فعلی و بررسی اجمالی؛ 15 میلیون و 989 هزار و 644 دانش آموز 118 هزار و 383 مدرسه و 19 میلیون و 336 هزار و 336 مدرسه غیردولتی دارد.

وی افزود: سرانه استاندارد کل کشور بر اساس سند تغییر پایه برای هر دانش آموز 8.39 متر مربع و متوسط ​​سرانه کل کشور 5.28 متر مربع است. طبق قوانین برنامه هفتم.

وی گفت: بخش آموزش و پرورش نیازمند ساخت فضای جدید مدرسه به مساحت 14 میلیون متر مربع است.

کاظمی گفت: در گروه مواد آموزشی هم اکنون 961 عنوان کتاب درسی 440 کتاب راهنمای معلم 42 عنوان مجله و 6680 رمز عبور در رسانه های غیر مکتوب داریم.

وی افزود: میانگین کاغذ مصرفی برای کتاب های درسی 50 هزار تن است.

وزیر آموزش و پرورش درباره روند جابه جایی سهم وام های غیرکارمندی در بودجه آموزش و پرورش مقایسه سرانه آموزش در ایران و سایر کشورهای جهان سهم آموزش و پرورش ایران نسبت به تولید ناخالص داخلی آموزی نشان داد آموزش و پرورش بودجه به بودجه عمومی دولت و رشد جمعیت دانش.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش کاظمی با اشاره به ضرورت توجه به عدالت آموزش و پرورش و رتبه بندی استان های کشور بر اساس 20 شاخص کلیدی بر اساس عدالت در آموزش و پرورش گفت: در این راستا باید توجه به عدالت در آموزش و پرورش انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تشریح نقشه راه برنامه چهار ساله وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای نقشه راه سند با تغییر در برنامه درسی و معماری نظام آموزش و پرورش تغییر اساسی می کند. دستیابی به مفاد برنامه هفتم برای دستیابی به شاخص های 21 گانه: ارتقای کیفیت مدارس دولتی توسعه عدالت در آموزش با روش های آموزش همه جانبه و فرصت های برابر آموزشی تقویت هویت ملی و دینی در چارچوب انقلاب و ارزش های ملی. پرورش استعدادهای نخبه و مهارت آموزی بر اساس روش هر دانش آموز یک مهارت توجه به اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای منزلت و معیشت معلمان از برنامه های مهم و اولویت برنامه چهارساله این وزارتخانه است. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا