ربات که هنرمند نمی‌شود – سلام آنلاین

غزل زیاری: تد چیانگ یکی از مشهورترین نویسندگان علمی تخیلی است که با رمان داستان زندگی تو که در فیلم ورود اقتباس شده است شناخته شده است. او همچنین مقالات خوبی برای نیویورکر می نویسد که برخی از آنها خطرات و کاستی های هوش مصنوعی را برجسته می کند.

آیا هوش مصنوعی جایگزین هنرمندان خواهد شد؟

در آخرین مقاله‌اش، او استدلال می‌کند که پتانسیل مدل‌های زبانی بزرگ همچنان نظری است. به گفته وی، هوش مصنوعی در کاهش توقعات ما از آنچه می خوانیم و آنچه می نویسیم را برای خواندن دیگران کاهش داده است. به گفته وی، این اساساً یک فناوری غیرانسانی است. زیرا با ما طوری رفتار می کند که انگار از آنچه هستیم پست تر هستیم: خالق و کسی که معنا را می فهمد.

چیانگ ادعا می کند که حتی اگر مدل های زبانی عالی توسعه پیدا کنند، نتایج آنها هنری نخواهد بود. به گفته او، توصیف و تعریف هنر واقعاً سخت است. اما او گفت: هنر چیزی است که از انتخاب های متعدد ناشی می شود.

البته ممکن است این انتخاب ها رمان، نقاشی یا فیلم خوبی را به همراه نداشته باشد، اما شما همچنان درگیر فعالیت های ارتباطی بین خود و مخاطبانتان هستید.

آیا هوش مصنوعی جایگزین هنرمندان خواهد شد؟

او در قسمت آخر مقاله خود می گوید: «همه ما محصول چیزی هستیم که پیش از ما بوده است، اما با زندگی و ارتباط با دیگران است که به دنیا معنا می دهیم. این کاری است که الگوریتم‌های خودکار نمی‌توانند انجام دهند و هیچ‌کس اجازه ندارد چیز دیگری بگوید.»

منبع: techcrunch

58321

دکمه بازگشت به بالا