بر اساس اعلام مدیرعامل راه آهن تامین برق راه آهن تهران – مشهد در اولویت برنامه های این شرکت قرار دارد.
به گزارش سلام آنلاین جبارعلی ذاکری اخیرا راه آهن تهران- مشهد را به عنوان پرترددترین راه آهن و بخشی از ظرفیت حمل و نقل ریلی بین المللی شرق به غرب این مسیر اعلام کرد. اولویت با برنامه های ریلی است.
وی با اشاره به اقدامات قبلی در خصوص برق محور تهران- مشهد افزود: قرارداد این پروژه به پایان رسیده است و اکنون با ترکیب ها و رویکردهای جدید طرح برق رسانی به خط مشهد-تهران را اجرا خواهیم کرد . همچنین از تمام منابع مالی موجود از جمله نفت فاینانس خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین اعتبار این پروژه استفاده خواهیم کرد.
مدیرعامل راه آهن همچنین تایید کرد که بخشی از اعتبار پروژه از محل پالایشگاه و بخشی دیگر سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد بود.
مزایای برق چیست؟
سبان نظری – رئیس هیئت اصناف شرکت راه آهن – در گفت وگو با سلام آنلاین تامین برق راه آهن را اقدامی عادلانه و بجا دانست و گفت: قطار مسیر تدریجی و تصادفی را طی می کند. رشد. مثلاً در راه آهن چین اینطور نیست که همه شبکه ها از ابتدا خطوط پرسرعت بودند اما رفته رفته رشد کرده اند و الان خطوط پرسرعت دارند. یعنی از راه آهن های قدیمی و باستانی به مقصد راه آهن برقی و ایجاد قطارهای مسافری و باری سریع السیر می رسیدند.
وی افزود: در این کشور نیز باید همین کار را انجام دهیم زیرا تمام شبکه های ما به طور سنتی مبتنی بر کشش دیزلی هستند و باید هر چه سریعتر شبکه برق راه اندازی شود.
به گفته وی اولویت برق با نقاطی از شبکه بود که مشکل ترافیک و ظرفیت داشت و دچار شلوغی شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن های صنفی شرکت های راه آهن گفت: جاده های تهران – مشهد و بندرعباس به بافیق و برخی جاده های دیگر بخشی از این شبکه هستند که با تمام توان در حال فعالیت هستند. برای توسعه ظرفیت شبکه باید آنها را از کشش سنتی مبتنی بر دیزل به جریان الکتریکی منتقل کنیم.
وی گفت: این امر علاوه بر کاهش مصرف برق منجر به افزایش سرعت و افزایش بهره وری نیز می شود. همچنین باعث افزایش سرعت قطارها می شود و ممکن است شاهد کاهش قیمت برای مصرف کنندگان باشیم و یا حداقل افزایش قیمت را کنترل کنیم.
انتهای پیام/