تازه های کسب و کارعمومی

راهنمای طراحی داخلی مغازه 12 متری

دکور مغازه خصوصا ویترین جلو مغازه اولین چیزی است که در زمان ورود مشتری به مغازه جلب توجه می کند. مشتری با مشاهده دکوراسیون داخلی مغازه تصمیم می گیرد که در مغازه بماند یا سریعا محیط را ترک کند. در نتیجه می توان گفت طراحی تاثیر زیادی روی میزان فروش دارد. در صورتی که طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و چیدمان ویترین جلوی مغازه جذاب باشد بدون تردید اغلب افرادی که از کنار مغازه عبور می کنند سبک طراحی دکور و چیدمان ویترین توجه آن ها را به سمت خود جلب می کند و ترجیح می دهند وارد مغازه شوند.

بهترین انواع دکور مغازه خیلی کوچک لاکچری - بساز و بچین

بنابراین بهتر است صاحبان مشاغل مختلف برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه هرچند کوچک حتی برای دکور مغازه 12 متری خود وقت بیشتری را بگذرانند تا به نتیجه دلخواه شان برسند.

آیا طراحی دکور مغازه روی جذب مشتری تاثیرگذار است؟ این سوال ممکن است به ذهن افراد زیادی خطور کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که دیزاین داخلی مغازه به صورت جذاب و زیبا حتی دکوراسیون مغازه خیلی خیلی کوچک باعث می شود تا تعداد مشتریان افزایش پیدا کنند.

در نتیجه بهتر است شما در زمان طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و تزیین ویترین مغازه دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید. در صورتی که تمایل دارید با اصول طراحی دکور مغازه آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه باشید.

قیمت دکور مغازه چگونه تعیین می شود؟

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت نهایی دکور مغازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. ایده مشتری برای طراحی دکور و ویترین مغازه
2. متراژ مغازه و ویترین ( قیمت طراحی دکور مغازه خیلی کوچک با قیمت طراحی دکوراسیون برای مغازه بزرگ متفاوت است.)
3. نوع کالا و محصولات
4. ارائه خدماتی نظیر ساخت کمد دیواری، طراحی ویترین ها و قفسه های خاص، چیدمان کالاها و محصولات در فضای داخلی مغازه، پارتیشن بندی، نورپردازی، آینه کاری و…
5. نوع کسب و کار و…

اصول طراحی دکوراسیون مغازه

در زمان انجام طراحی دکوراسیون مغازه به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. طراحی دکور جذاب برای ویترین مغازه
    2. به کار بردن رنگ های مناسب برای طراحی دکور
    3. طراحی دکوراسیون جذاب برای قسمت ورودی مغازه
    4. توجه به چیدمان قفسه ها و محصولات در فضای داخلی مغازه
    5. استفاده از تابلوهای حراج و… در ویترین مغازه
    6. منظم نگه داشتن فضای مغازه

    اجرای دکور مغازه

شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا با فعالیت موفق خود در زمینه طراحی داخلی و اجرای  و مغازه و طراحی دکوراسیون تجاری با تکیه بر تجارب گذشته و خلاقیت و نوآوری و تکنولوژی های نوین در عرصه طراحی و اجرا توانسته پروژه های بسیاری را به انجام برساند.

طراحی داخلی مغازه کوچک را چگونه انجام دهم؟

برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچک باید دقت و مهارت کافی را داشته باشید. در صورتی که مهارتی در زمینه طراحی دکور مغازه خیلی کوچک ندارید بهتر است از طراحان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. طراحان دکوراسیون داخلی همواره تلاش می کنند که دکور مغازه را به گونه ای طراحی نمایند که مشتریان زیادی را جلب کند. طراحان در زمان انتخاب رنگ ها، چیدمان کالاها و محصولات و… حساسیت زیادی را به خرج می دهند.

7 نکته ضروری در زمان طراحی دکوراسیون مغازه کوچک :

  1. طراحی ویترین برای مغازه ( برای طراحی و تزیین ویترین مغازه می توانید از انواع مدل ویترین مغازه الگوبرداری نمایید.)
    2. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه
    3. توجه به رنگ بندی فضای داخلی مغازه
    4. قفسه بندی و پارتیشن بندی مغازه
    5. اجتناب از شلوغ کردن فضای داخلی
    6. طراحی نورپردازی برای مغازه کوچک
    7. استفاده از رنگ های روشن و ملایم

    دکور مغازه 12 متری را چگونه انجام دهیم؟

این سوال ممکن است در زمان طراحی دکوراسیون مغازه کوچک 12 متری ذهن شما را درگیر کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که اگر شما تمایل دارید فضای داخلی مغازه تان بزرگ و دلبازتر به نظر برسد بهتر است از رنگ های روشن و نورپردازی مناسب در فضای مغازه استفاده کنید.
یکی از بهترین ایده ها برای دیزاین داخلی مغازه های 12 متری قفسه بندی دیوارها می باشد.

با انجام این کار می توانید از فضای مغازه حداکثر استفاده ممکن را داشته باشید. چیدمان محصولات و کالاها در فضای مغازه باید به درستی و به صورت منظم انجام شود. در صورتی که فضای مغازه شلوغ و نامنظم باشد مشتریان تمایلی نخواهند داشت که از مغازه شما خرید کنند.

فضای مغازه را قسمت بندی را کنید و به طراحی ورودی مغازه و تزیین ویترین مغازه نیز اهمیت زیادی بدهید. مدل ویترین مغازه هر چقدر جذاب تر باشد مشتریان بیشتری برای خرید جذب مغازه شما می شوند. حتماً پیش از تصمیم گیری نهایی در مورد پروژه مورد نظر خود با بیش از یک شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مشورت نمایید.

دکوراسیون داخلی مغازه

نمایش محصولات و اجناس شما در یک غالب زیبا و مکان مناسب به نحو چشمگیری می تواند در جذب مشتری و عرضه محصول شما تاثیر گذار باشد.  با جذب مشتری و میزان فروش ارتباط مستقیمی دارد و تاثیر زیادی در شهرت و موفقیت های برند و کار و تجارت مورد نظر دارد. زیبایی یک دکور تجاری علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون مغازه برای کارکنان آن محیط نیز دارای یک وجه اجتماعی خوب و یک پرستیژ کاری بالا محسوب میشود.

یک ویترین متناسب با نوع محصولات میتواند در چگونگی کیفیت نمایش محصولات موثر باشد و همچنین نوع نورپردازی و تنوع آنها به نوبه ی خود می تواند در چشم گیر شدن دکوراسیون تجاری و محصولات اهمیت به سزایی داشته باشد.

برخی از محصولات برای دیده شدن نیازمند طراحی با نورپردازی ویژه هستند که برای این کار احتیاج به اطلاعات آکادمیک  در رابطه با روانشناسی رنگ ها و شدت نورها و تجربه عملی برای انتخاب آنها است که شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا میتواند به شما کارفرمایان گرامی مشاوره و راهنمایی برساند.برای چشم گیری بیشتر ویترین ها دیدگاه های زیاد و متفاوتی در این زمینه وجود دارد که به اختصار به توضیح هر یک از آنها میپردازیم.

بسیاری از برندهای خاص محصولات را در فروشگاهها با یک نمونه کار نمایش می دهند. شما می بایست در طراحی یک دکوراسیون داخلی خوب برای مغازه خود یک مشاوره قوی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای دکوراسیون داخلی مغازه انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را از آن بر محیط خود ببینید.

در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه نکات بسیار زیادی وجود دارد که شما را دعوت می کنیم به دفتر شرکت بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی هیرادانا مراجعه بفرمایید و یا برای مشاوره رایگان با کارشناسان هیرادانا تماس حاصل نمایید.از جمله مواردی که باید در رابطه با دکوراسیون داخلی مغازه مورد توجه  قرار داده شود این است که  باید دقت شود شلوغی در اطراف جنس مورد نظر انتخاب را برای مشتری سخت می کند.

دیزاین ویترین مغازه

اولین نکته‌ در طراحی دکوراسیون مغازه‌ این است که تا می ‌توانید ویترین مغازه را منظم و مینیمال دیزاین کنید تا توجه بیشتری را به خود جلب کند.اگر مغازه شما در کنار خیابان است، در دیزاین ویترین، منابع نور را به شکلی تنظیم کنید که هم در روز و هم در شب، اجناس داخل ویترین به شکل کامل و با جزئیات، قابل‌ مشاهده باشند.

اگر مغازه شما داخل پاساژ، بازار و یا مراکز تجاری است، ویترین را طوری طراحی کنید که بتوان به‌ واسطه چند منبع نور کوچک، نور مورد نیاز را تأمین کرد.اجناس را به شکلی در درون ویترین قرار دهید که با تم رنگی ویترین هماهنگ بوده ولی کاملاً بر آن منطبق نباشد. به‌ عنوان نکته آخر در دیزاین دکوراسیون تجاری همواره این موضوع را مدنظر داشته باشید که نوع دیزاین بتواند رنگ و طرح اجناس را جلوه‌گر کند.

طراحی ورودی مغازه

طراحی قسمت ورودی مغازه را باید با توجه به متراژ مغازه انجام دهید. اندازه این ناحیه می‌تواند بین 5 الی 20 قدم باشد. برای مغازه ‌های کوچک ورودی دو یا سه متری و برای فروشگاه ‌های بزرگ این مورد می‌تواند تا 10 متر طراحی گردد.ترجیحاً به‌ وسیله نور های خنثی، نورپردازی قسمت ورودی را انجام دهید. به‌ هیچ‌ وجه از چراغ‌ های چشمک‌ زن و یا نئونی در اجرای دکوراسیون این ناحیه استفاده نکنید.

رنگ‌های مناسب در دکوراسیون مغازه

در انتخاب رنگ مناسب برای دکور مغازه، باید به مخاطبان خود توجه کنید و رنگ را بر اساس مخاطبان هدف برگزینید. اگر بیشتر مشتریان شما افراد مسن هستند، از رنگ ‌های ملایم و کمرنگ نظیر آبی کم‌رنگ، کرمی، خاکستری و سفید استفاده کنید.اگر اکثر مشتریان شما جوانان هستند بهتر است رنگ‌ های براق و پر رنگ نظیر آبی، قرمز، سبز و یا ترکیب این‌ ها با رنگ‌ های خنثی را مورد استفاده قرار دهید.

اگر هدفتان فروش اجناس گران ‌قیمت است، می‌ توانید از رنگ ‌های شاین و یا رنگ ‌هایی نظیر سرمه‌ای در دکوراسیون مدرن استفاده کنید تا جلوه ‌ای لوکس ایجاد ‌کند.

 چیدمان اصولی در دکوراسیون داخلی مغازه

در دکوراسیون داخلی مغازه، کالا و اجناسی که فروش بیشتری دارند و یا ارزشمندتر هستند را در نقطه ای قرار دهید که بیشتر در معرض توجه مشتری باشد.اجناسی که کمتر به فروش می‌ رسند را در قفسه ‌های پایین قرار دهید. سعی کنید اقلام و اجناس داخل مغازه را دسته‌ بندی کنید تا مشتری به‌ راحتی بتواند محصول را پیدا کند و سردرگم نشود.

طراحی و درنظر گرفتن مسیر حرکت مشتری در دکوراسیون داخلی فروشگاه و مغازه

دقت کنید که در دکوراسیون داخلی مغازه مسیر حرکت مشتری به شکلی طراحی شود که مشتری در بدو ورود به مغازه، به سمت اجناس هدایت شود.کالا های پر فروش را در انتهای مسیر حرکت مشتری قرار دهید تا مشتری برای رسیدن به آن کالا ها مجبور به گذر از تمام‌ مسیر و مشاهده باقی اجناس شود.در طی مسیر صندلی قرار دهید تا بتواند در حین مشاهده و مقایسه اجناس توقف کنند.

طراحی بخش صندوق فروشگاه

ترجیحاً بخش صندوق مغازه را نزدیک در خروجی تعبیه و طراحی کنید. چون به ‌طور معمول مشتریان پس از انجام خرید از مغازه خارج می‌شوند و به‌ این ‌ترتیب در مغازه ازدحام ایجاد نمی ‌شود.طراحی داخلی بخش صندوق در نزدیکی درب خروج، سبب می ‌شود که از سرقت جلوگیری شده در صورت اقدام به سرقت نیز، فروشنده می ‌تواند مانع این کار شود.

 

دکمه بازگشت به بالا