اجتماعی

دیابتی‌های متقاضی انسولین قلمی در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند + فهرست مراکز

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های وزارت بهداشت گفت: همه بیماران دیابتی که انسولین مصرف می کنند باید به یک مرکز تخصصی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده و اطلاعات خود را در سیستم مدیریت بیماری نادر ثبت کنند. پینوزولین از این طریق تعیین می شود. .

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با سلام آنلاین وی با توجه به جزئیات توزیع قلم انسولین در کشور اظهار داشت: کلیه بیماران دیابتی که از قلم انسولین استفاده می کنند حتماً به مرکز تخصصی اعلام شده توسط دانشگاه پزشکی و اطلاعات ثبت نام مراجعه کنند که از این تعداد در سیستم مدیریت بیماری نادر هستند .

وی افزود: “در ماه های آینده فقط به افراد ثبت نام شده در سیستم اطلاعات قلم انسولین داده می شود.” بنابراین ، هر دانشگاه علوم پزشکی تعدادی مرکز تخصصی برای بیماران دیابتی که انسولین دریافت می کنند را اعلام کرده است تا برای ثبت اطلاعات خود به این مراکز ارسال کنند.

شادنوش گفت: “ما برای این فعالیت یک ماه وقت گذاشته ایم و می توانیم مهلت را برای یک ماه دیگر تمدید کنیم ، اما همه بیماران باید هرچه سریعتر مراجعه کنند تا مزاحمتی برای آنها ایجاد نشود.” بنابراین ، تخصیص شبه انسولین توسط یک سیستم مدیریت بیماری نادر تعیین می شود.

وی تأكید كرد: در گذشته هرکسی به انسولین احتیاج داشت به هر روشی آن را دریافت می کرد ، اما از این پس موضوع توزیع انسولین باید حل شود و همه باید در سیستم کنترل بیماری نادر ثبت شوند. بنابراین حتی اگر قبلاً قلم انسولین می گرفتند ، اکنون باید اطلاعات خود را ثبت کنند تا در سیستم باشد.

به گزارش سلام آنلاین ، لیست مراکز بهداشتی در شهرها و دانشگاه ها توسط اینجا دیدن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا