اجتماعی

دور زدن قانون با قانونی دیگر؛ یافتن «ضامن» مشکل مددجویان برای دریافت وام دانشجویی

مهرماه امسال با طراحی و توزیع 132 هزار و 476 بسته برنامه نویسی برای رفع نیازهای رفاهی کودکان تحصیلکرده رو به پایان است و مبلغ تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت پوشش این سازمان پرداخت می شود.

به گزارش سلام آنلاین. قبل از شروع سال تحصیلی سازمان بهزیستی به دانش آموزان تحت پوشش خدمات ارائه می کند از جمله پرداخت کمک شهریه به دانشجویان دانشگاه های دولتی که هزینه تحصیل دانشجویان غیردولتی را پوشش می دهد. ) و آغاز کمپین درس مهربانی

از آنجایی که سازمان امسال 83 هزار دانش آموز، 40 هزار پسر و 43 هزار دختر را تحت پوشش دارد، 12 میلیارد تومان به طور مستقیم از محل اعتبارات دولتی برای بورسیه های دانشجویی تحت پوشش اختصاص یافته است. منابع سازمان بهزیستی کشور کمک هزینه دانشجویی امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

البته میزان کمک مالی برای هر دانش آموز بسته به نیاز و شرایط وی متفاوت است.

از طرفی با توجه به اینکه قبل از سال تحصیلی 1401-1402 و برای رفع نیازهای آموزشی کودکان تحت پوشش بهزیستی اعم از لوازم اداری، پوشاک، کیف و کفش از مشارکت بهره مند شود. ظرفیت های مردمی، سازمان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی رزمایش «مرحبانی» از روز اول شهریور به مدت 20 روز آغاز شد «امیرحسین عرب زاده» به عنوان معاون مشارکت های مردمی، توانمندسازی و سازمان های مردم نهاد دولت و کار. شورای بهزیستی کشور نیز در کمپین «مشاخ مهربانی» بیش از 56 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جذب کرد. وی اعلام کرد و گفت: همزمان با بازگشایی مدارس کمک های مردمی خرد و کلان به صورت ساماندهی و توزیع می شود. از 132476 بسته لوازم التحریر برای رفع نیازهای آموزشی کودکان زیر پوشش بهزیستی.

یکی دیگر از خدمات این سازمان بورسیه دانشجویان دانشگاه های دولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی است که بررسی این دانشجویان نشان می دهد که 2000 نفر از دانشجویان تحت پوشش این سازمان در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند. معاونت توسعه، مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر 4.3 میلیارد تومان بورسیه برای 2000 دانشجوی دانشگاه های دولتی در نظر گرفته شده است.

البته بسته به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و شرایط و شرایط اقتصادی، مبلغ پرداختی برای آنها نیز متفاوت است، اما حداقل پرداختی به عنوان کمک هزینه دانشجویی 200 هزار تومان و حداکثر پنج میلیون تومان است. . .

از دیگر خدمات رفاهی، شهریه دانشجویان دانشگاه های غیردولتی تحت پوشش است. امسال 24 هزار دانشجوی شهریه پرداز (دانشگاه های غیردولتی) تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. به گفته حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، در شهریورماه 380 میلیارد ریال شهریه دانشجویی به حساب متقاضی واریز شد.

اما با توجه به اینکه در این زمینه دو ماده قانونی بر اساس ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ماده 64 قانون برنامه ششم وجود دارد. حسینی به سلام آنلاین گفت: سازمان بهزیستی بر اساس آیین نامه اجرایی هیات اجرایی در خصوص ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و شدید را هدف قرار داده و در هفت بند زیر فهرست شده است. درآمد بر اساس بودجه به سازمان های یکپارچه بهزیستی توزیع می شود قانون آموزش رایگان بودن. از سوی دیگر در بند «ر» ماده 64 قانون برنامه ششم آمده است که بر اساس بودجه کمیته امداد و بهزیستی این نهادها باید بخشی از شهریه دانشجویی مشتری خود را بپردازید. و مابه التفاوت از طریق صندوق رفاه دانشجویان به صورت وام مسکن قرض الحسنه پرداخت شود که بازپرداخت آن پس از درخواست کار آغاز می شود.

حسینی گفت: سازمان های بهزیستی به طور کلی برای اجرای قانون در سال جاری به 60 هزار میلیارد تومان اعتبار برای نیروی انتظامی برای حمایت از حقوق معلولان نیاز دارند تا بتوانند قانون را اجرا کنند و این به دلیل این است که اعتبارات در نظر گرفته شده برای «نیروی انتظامی توسط بهزیستی» سازمان ها 2870 میلیارد تومان است که کمتر از 5 درصد اعتبار مورد نیاز برای ارائه خدمات است، بنابراین با توجه به اینکه بودجه نیروی انتظامی به طور کامل پرداخت نشده است، باید بر روی بند “ر” ماده تکیه کنیم. 64 قانون برنامه ششم. به این ترتیب سازمان بهزیستی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان و دانشگاه ها مابه التفاوت شهریه اولیه دانشجو با شهریه ای که سازمان بهزیستی از طریق موسسه وام دهنده با بازپرداخت پس از استخدام به دانشجو می پردازد را جبران می کند.

وی با این حال یکی از چالش های بیمه شدگان را در دسترسی به تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان «تضمین شده با کسر حقوق و ابلاغ ضمانت استفاده از تسهیلات این صندوق ها» خواند و گفت: این صندوق ها امکان دسترسی عموم دانشجویان کشور را فراهم می کند. تحت ضمانت نامه ای برای قطع حقوق کارکنان دولت می خواهند و برخی از مشتریان بیمه شده با مشکل مواجه می شوند که ضامن نمی بیند. به این معنا، درخواست سازمان بهزیستی از صندوق رفاه دانشجویان، پرداخت شهریه دانشجو بدون ضمانت مابه التفاوت است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا