بین الملل

در دیدار امیرعبداللهیان و عمران خان چه گذشت؟

به گزارش سلام آنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تجلیل از نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، بر همکاری همه کشورهای اسلامی در ارائه کمک های بشردوستانه سریع به افغانستان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به مسائل سیاسی در افغانستان از ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان حمایت کرده است و از این حیث ضمن باز نگه داشتن مرزهای خود آماده همکاری با همه کشورها برای کمک رسانی به افغانستان است. . مردم.

وزیر امور خارجه کشورمان تنها راه حل صلح و ثبات پایدار در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و از این حیث آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری دانست.عملیات با همسایگان تاکید شده افغانستانی .

مسائل دوجانبه ایران و پاکستان به ویژه همکاری های مرزی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز ضمن تاکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان، از تشکیل دولت واحد در افغانستان حمایت و بر کمک به افغانستان تاکید کرد. مردم در شرایط فعلی. زمستان و کمبود سوخت و غذا استرس دارد.

عمران خان با توجه به لزوم گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور بر لزوم تمرکز بر همکاری های فرامرزی به ویژه تجارت فرامرزی و توسعه بازار مرزی تاکید کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا