بین الملل

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

به گزارش سلام آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری رایزنی ها و نشست دیپلماتیک خود در نیویورک با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه های نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین الملل پرداخت و گفت: اگرچه ایران می تواند این عملیات را در تاریخ ایران انجام دهد. تنها بخشی از موضع، یعنی ارتش اسرائیل، از جایی که حمله به سفارت ما در دمشق انجام شد، هدف قرار گرفت.

امیر عبداللهیان ضمن تشکر از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد در کمک به مردم فلسطین افزود: ناتوانی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق تنها گزینه باقی مانده بود. دفاع قانونی کشور من و مجازات رژیم صهیونیستی این است.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر اینکه امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش اقدام به قتل عام و قتل عام کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه می کند.

امیر عبداللهیان با قدردانی از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیرکل سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات و تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در تحقق امنیت و ثبات در این کشور استقبال می‌کند منطقه. .

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار ادامه خویشتن داری طرف های ذینفع در مناقشه منطقه ای شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر هرگونه حمله به نمایندگی های دیپلماتیک را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد که باید از نمایندگی های دیپلماتیک محافظت شود.

گوترش همچنین در این نشست بر خطرات ناشی از تشدید تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: سازمان ملل خواهان کاهش تنش‌ها در منطقه است و تمام تلاش خود را برای برقراری صلح و امنیت انجام خواهد داد.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که تمرکز جامعه جهانی در حال حاضر بر آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ است.

310310

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا