فرهنگ و هنر

رایزنی امیرعبداللهیان با فواد حسین درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده

در گفتگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، برخی موضوعات مورد توجه از جمله تلاش برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و بغداد مطرح شد. همچنین برخی موضوعات مربوط به سفر گردشگران ایرانی و عراقی به دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش سلام آنلاین، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بر لزوم نظارت بر توافق حاصل شده در سفر نخست وزیر عراق به تهران در خصوص گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند و هر دو زمینه را برای تسهیل زیارت زائران ایرانی و عراقی در مراسم مذهبی فراهم می کند. به ویژه اربعین حسینی تاکید کردند.

امیر عبداللهیان از مساعدت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی در روز عرفات و همچنین تسهیل در سفر زائران ایرانی به اربعین تشکر کرد و از تلاش های طرف عراقی در اعزام مناسب زائران ایرانی به عربستان قدردانی کرد. انجام مراسم حج

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با همتای عراقی خود در خصوص امکان از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره گفت و گو کرد و ابراز امیدواری کرد که تمهیدات و مواد لازم برای از سرگیری عمره مطابق با شرایط کرونا فراهم شود.

وزیر امور خارجه عراق ضمن اعلام آمادگی برای تداوم کمک ها برای تسهیل سفر زائران عرفه و اربعین و همچنین حج، بر آمادگی دولت عراق برای فراهم کردن بسترهای لازم برای سکونت مناسب تاکید کرد. زیارت اربعین.

فواد حسین تاکید کرد: دولت عراق تمام تلاش خود را برای تسهیل سفر زائران حسینی و برگزاری هرچه گسترده مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا