بین الملل

درخواست بیش از ۵۰ عضو پارلمان اروپا: بورل به دلیل سفر حقارت‌بار به مسکو استعفا کند

ریهو تراس ، نماینده استونی در پارلمان اروپا گفت که او و بیش از 50 قانونگذار دیگر نامه ای به رئیس کمیسیون اروپا نوشتند و خواستار استعفای ژوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شدند. و یک سفر شرم آور از مسکو.

به گزارش سلام آنلاین ، بورل چند روز پس از زندانی شدن الکسی ناوالنی منتقد کرملین به مسکو سفر کرد و در جریان ملاقات با سرگئی لاوروف ، همتای روس خود ، مسکو سه دیپلمات اروپایی را اخراج کرد. از حضور در راهپیمایی ناوالنی.

تراس ، فرمانده سابق ارتش که در حال حاضر به عنوان یکی از طرفداران حزب مردم اروپا در استونی برای پارلمان اروپا نامزد می شود ، به خبرنگاران گفت که سفر بورل به مسکو “یک فاجعه بزرگ” است. زیرا روسیه همه تلاش خود را برای شرمساری دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا انجام داده است.

نماینده استونی همچنین معتقد بود که بورول باید پس از اعلام اخراج سه دیپلمات آلمانی ، لهستانی و سوئدی از مسکو به سفر خود پایان دهد.

با توضیح محتوای نامه ای از بیش از 50 ج. អ. وی خطاب به رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ، الاوند دالین ، گفت که هدف این است که توجیه عدم موفقیت بورال در محافظت از منافع اتحادیه اروپا باشد.

تراس افزود که به نقل از وی نادرست در مورد تحریم های روسیه گفته و از ایالات متحده به عنوان متحد اصلی اتحادیه اروپا در مورد سرکوب کوبا انتقاد شده است. نماینده استونی همچنین خاطر نشان كرد كه دفاع روسیه از سد روسیه در برابر Covid-19 مسئولیت وی نیست.

امضا کنندگان نامه از وون خواسته اند تا در صف بایستد تا از بورل عذرخواهی کند و وی را مجبور به استعفا کند تا از سو abuseاستفاده های بیشتر به نفع اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد ، بورل سفر به مسکو را “پیچیده” توصیف کرد و “کنفرانس مطبوعاتی در روسیه را شرم آور دانست”. در همان زمان ، وی اعلام کرد که روسیه از اتحادیه اروپا بیگانه است و قصد ندارد از فرصت گفتگو استفاده کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعتراف کرد که اخراج دیپلمات های اروپایی در شبکه های اجتماعی گزارش شده است و مسکو رسما اعلام نکرده است.

در همین حال تراس این بیانیه را “اشک تمساح” توصیف کرد ، اما سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعداً اظهار داشت که بورل از سفر خود به مسکو ابراز پشیمانی نمی کند و از اعتماد به نفس برخوردار است و اینکه هنگام سفر به مسکو موضع مشخص اروپا را اتخاذ خواهد کرد. مطلع.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا