اجتماعی

خوراکی های مفید برای سلامت روده

سرطان روده سالانه در بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان تشخیص داده می شود.

به گزارش سلام آنلاین ، عوامل خطر سرطان روده بزرگ شامل رژیم غذایی غنی از گوشت های قرمز مانند گوشت گاو و مونتون و همچنین گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس است.

از دیگر عوامل خطر سرطان روده می توان به چاقی و اضافه وزن اشاره کرد.

دانشمندان علوم پزشکی در آزمایش های خود پتانسیل متابولیسم فلاونوئید را برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ شناسایی کردند. این میوه در میوه ها و سبزیجاتی مانند زغال اخته ، زغال اخته ، انگور قرمز ، سیب ، پیاز قرمز ، گل کلم ، انار ، توت فرنگی ، کلم پیچ و کدو تنبل بنفش و همچنین شکلات و چای وجود دارد.

دانشمندان پزشکی در دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی در ایالات متحده ابتدا آسپرین را به عنوان راهی برای پیشگیری از سرطان روده مطالعه کردند ، اما در طی تحقیقات خود جزئیات جدیدی را کشف کردند.در مورد فلاونوئیدها و نحوه کار آنها برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ.

مطالعات قبلی نشان داده بود که فلاونوئیدها ، یک ترکیب طبیعی در میوه ها و سبزیجات ، از سرطان جلوگیری می کند ، اما هیچ کس نمی داند چه عواملی باعث جلوگیری از سرطان می شود.

تیم دانشگاه داکوتای جنوبی مکانیسم محافظت در برابر آسپیرین (استیل سالیسیلیک اسید) را مطالعه و نقش آسپرین و سایر اسیدهای سالیسیلیک را در مهار رشد سلول های سرطانی بررسی کردند.

در این فرآیند ، محققان دریافتند که ترکیبی به نام 2،4،6-trihydroxybenzoic acid (2،4،6-THBA) تولید شده توسط تخریب فلاونوئیدها توسط باکتری های روده ، آنزیم های درگیر در تقسیم سلول را مهار می کند. آزمایشات بعدی نشان داده است که 2،4،6-THBA از رشد سلولهای سرطانی در سلولهایی که حاملهای عملکردی را بیان می کنند ، جلوگیری می کند (SLC5A8).

داروهای زیادی برای درمان سرطان استفاده می شود ، اما تقریباً هیچ یک از آنها برای پیشگیری از این بیماری استفاده نمی شود. بنابراین ، کشف 2،4،6-THBA به عنوان یک بازدارنده رشد سلول سرطانی ، امیدواری زیادی در پیشگیری به متخصصان داده است.

متخصصان معتقدند که ترکیب فلاونوئیدها و 2،4،6-THBA می تواند به عنوان داروی ضد سرطان مورد استفاده قرار گیرد ، اگرچه هنوز مطالعات زیادی لازم است.

تحقیقات همچنین اهمیت مصرف میوه و سبزیجات در رژیم روزانه افراد را برجسته کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا