اجتماعی

خوراکی‌هایی که به سلامت دندانها آسیب می‌زند

غذاها و نوشیدنی هایی که در رژیم غذایی گنجانده شده اند ، همگی بر سلامت دندان و لثه فرد تأثیر می گذارند.

به گزارش سلام آنلاین. در حالی که برخی از غذاها و نوشیدنی ها سلامت دندان و لثه شما را بهبود می بخشند ، برخی دیگر می توانند منجر به پوسیدگی دندان ، فرسایش و بیماری های دهان شوند.

در این گزارش ، وب سایت سلامت در مورد برخی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که می توانند بر سلامت دهان و دندان تأثیر بگذارند صحبت می کند:

نوشیدنی ها و نوشیدنی های شیرین: نوشیدنی های شیرین مانند قهوه شیرین و نوشیدنی های انرژی زا اثرات منفی بر سلامتی دارند. این نوع نوشیدنی اسیدی است و شرایط لازم را برای باکتری های ایجاد کننده حفره و غده فراهم می کند. باکتری هایی مانند استرپتوکوک موتانس را تحریک می کند ، قندها را تغذیه می کند و اسیدهایی تولید می کند که به دندان آسیب می رسانند یا آسیب می رسانند.

شکلات: همانطور که قبلاً ذکر شد ، قند به از بین بردن باکتری های مضر دهان کمک می کند که منجر به تولید اسید و آسیب به دندان می شود. به همین دلیل مصرف قند مهمترین عامل خطر پوسیدگی است. با این حال ، ثابت نشده است که قندهای طبیعی موجود در غذاهایی مانند میوه ها و محصولات لبنی نقش مهمی در ایجاد حفره و پوسیدگی دندان دارند.

نان سفید و غذاهای تصفیه شده: کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و برنج و برخی غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی سرخ کرده می توانند بر سلامت دهان و دندان تأثیر بگذارند. مانند قند ، باکتری های موجود در دهان نیز گلوکز موجود در منابع کربوهیدرات مانند نان سفید و چیپس را تحریک کرده و اسید اولئیک تولید می کنند.

آب میوه: اگرچه آب میوه 100٪ حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است ، اما نوشیدن زیاد آن می تواند برای دندانها مضر باشد. آب میوه ها اسیدی هستند و می توانند دندان ها را سفید کنند.

غذاهای چسبناک و جامد: برخی از غذاها می توانند خطر پوسیدگی یا پر شدن دندان را افزایش دهند. به عنوان مثال ، جویدن غذاهای جامد مانند آب نبات می تواند به دندان آسیب برساند. عادت جویدن یخ می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. علاوه بر این ، آب نبات ها و شکلات هایی مانند کارامل و قهوه که به دندان می چسبند می توانند احتمال پر شدن را افزایش دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا