اجتماعی

خشکسالی در بخش کشاورزی نگران‌کننده است

سلام آنلاین/ گیلان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خشکسالی را یکی از دغدغه‌های کشاورزی دانست و گفت: کم‌آبی و تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و شدت آن باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

اسماعیل نجار عصر امروز در جلسه مجمع نمایندگان و کمیسیون داخلی مجلس نمایندگان و استاندار گیلان در تالار غدیر گفت: آب و هوا یک واقعیت است که در کل کشور در حال وقوع است و ما باید وارد شویم. روش های برنامه محور برای حل آن کرد: در تخصیص اعتبارات برای گیلان تاکنون بسیار کمک کرده ایم. علیرغم محدودیت های مالی، ما آمادگی داریم بودجه لازم را در زمینه هایی اختصاص دهیم که می تواند زیان های احتمالی را به حداقل برساند.

وی با اشاره به عدم تخصیص 100 درصدی اعتبار اعتباری، افزود: «کلیه وام های معوقه سال 99 برای نظارت مؤثر باید در سال جدید واگذار شود».

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خشکسالی را یکی از دغدغه‌های کشاورزی دانست و گفت: کم‌آبی و تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و شدت آن باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

نجار گفت: برخی از استان های کشور با خشکسالی کامل و حتی در برخی مناطق با کاهش 90 درصدی بارندگی مواجه هستیم. 3310 میلیارد توماس از ماده 28 قانون برای این حوزه اختصاص دادیم که 300 میلیارد توماس در اختیار گیلان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 6500 میلیارد توماس برای تجهیزات کشاورزی هزینه کرده ایم، اضافه کرد: از این میزان 3000 میلیارد توماس برای بحران خشکسالی، 2000 میلیارد توماس برای ماده 31. 000 میلیارد تومان برای تامین آب و 500 میلیارد برای وزارتخانه اختصاص یافته است. قدرت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تهیه پله برقی برای شهرهای کشور و طراحی آن در دولت با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از دیگر اقدامات است، گفت: هدف ما ارائه این تسهیلات در سه فاز برای 54 شهر است. .، 100000 و کمتر از 100 «هزار دارند، بدهیم.

نجار گفت: در بخش کشاورزی خسارت از طریق صندوق های بیمه کشاورزی پرداخت می شود اما تاکید ما بر این است که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.

146000 کیلومتر رودخانه در سراسر کشور وجود دارد که 70000 کیلومتر آن از مراکز جمعیتی عبور می کند، بنابراین لایروبی رودخانه برای جلوگیری از طغیان بسیار مهم است، سال گذشته تنها 7000 کیلومتر بود. رودخانه آماده و لایروبی می شود.

وی تاکید کرد: همه در مقاطع مختلف در قبال بحران مسئول هستند و اگر به مسئولیت خود عمل نکنند گزارش آنها به اطلاع آنها خواهد رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا