اقتصادیتازه های کسب و کار

سایت وام بانک کشاورزی کی باز می شود؟

وام‌های بانک کشاورزی برای فعالین بخش کشاورزی هستند و در طرح‌های متنوعی مثل طرح باران و حامی گندم تعریف می‌شوند. همچنین کسانی که حقوقشان را از بانک کشاورزی می‌گیرند، می‌توانند از این بانک، بدون ضامن بگیرند. اگر در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنید یا حقوقتان را از این بانک می‌گیرید، می‌توانید برای دریافت وام بانک کشاورزی اقدام کنید. ما در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام شرایط وام‌های بانک کشاورزی و نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

بانک کشاورزی با هدف بهبود چرخه اقتصادی کشور و رشد صنعت کشاورزی به سپرده‌گذاران و فعالین اقتصادی وام می‌دهد. طرح باران، طرح حامی گندم، طرح بانوی ایرانی و طرح احسان از جمله وام‌های بانک کشاورزی هستند. در این بخش، انواع این تسهیلات را توضیح می‌دهیم.

طرح باران بانک کشاورزی

فعالین صنعت کشاورزی، اعضای صنف‌ها و سایر سپرده‌گذارها می‌توانند از وام طرح باران استفاده کنند. شرط دریافت این وام، داشتن سپرده کوتاه مدت ۱ درصدی یا یک حساب جاری بدون دسته چک در این بانک است. با ثبت‌نام در طرح باران می‌توانید مبلغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید.

شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی، حساب جاری بدون دسته چک یا حساب کوتاه‌مدت ۱ درصدی است. به‌علاوه، باید حداقل ۵ میلیون تومان در حسابتان پول داشته باشید. اگر سپرده کوتاه مدت دارید، به تسهیلات شما ۱ درصد سود تعلق می‌کنند. برای دریافت وام طرح باران، باید ضامن رسمی داشته باشید. در نهایت، حداکثر ۲۴ ماه فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید.

کسانی که به‌ طور اختصاصی در حوزه کشت گندم فعالیت می‌کنند، می‌توانند وام طرح حامی گندم را بگیرند. برای دریافت این وام به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید.

هدف از وام بانوی ایرانی، تشویق کردن زنان ایرانی به حضور در فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و فقرزدایی از زنان است. این وام در قالب عقد مرابحه اجرا می‌شود و برای دریافت آن به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت ۱ درصدی احتیاج دارید.

مبلغ وام طرح «بانوی ایرانی» ۲۰۰ میلیون تومان است و جزو است. بعد از افتتاح حساب در بانک کشاورزی، باید ۴ ماه سپرده خودتان را در بانک نگه دارید. سود این تسهیلات ۲۳ درصد و حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید تا مبلغ وام را پرداخت کنید.

یکی از جدیدترین وام‌های بانک کشاورزی، وام قرض‌الحسنه طرح احسان است. با ثبت‌نام در طرح احسان، می‌توانید با کارمزد ۴ درصد، حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. مدت زمان خواب سپرده در طرح احسان بین ۱ تا ۱۲ ماه است و به ضامن رسمی احتیاج دارید.

در نهایت، بعد از واریز مبلغ وام، بین ۱۲ تا ۳۶ ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. وام طرح احسان بین سپرده‌گذارها متقاضیان زیادی دارد، چون دست سپرده‌گذاران را در دریافت تسهیلات باز می‌گذارد. یعنی شما با حداقل یک ماه سرمایه‌گذاری در بانک کشاورزی، می‌توانید از این بانک وام بگیرید. هر چقدر زمان سپرده‌گذاری در بانک بیشتر باشد، مبلغ وام هم افزایش پیدا می‌کند.

وام بدون ضامن بانک کشاورزی

برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به نامه کسر از حقوق احتیاج دارید. ولی اگر متقاضی وام کشاورزی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی هستید، باید چک و نامه کسر از حقوق ارائه کنید. کارکنان شرکت‌های خصوصی مورد تایید بانک کشاورزی هم باید برای دریافت وام بدون ضامن چک داشته باشند.

شرایط دریافت وام بانک کشاورزی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در بخش های اقتصادی مختلف به ویژه بخش کشاورزی فعال بوده یا قصد شروع فعالیت را داشته باشند، در صورتی که فاقد بدهی معوق و یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند، می توانند برای دریافت وام از بانک کشاورزی اقدام کنند. از شرایط دریافت وام بانک کشاورزی این است که طرح مورد نظر برای تامین اعتبار از لحاظ اقتصادی و مالی و حقوقی موجه و با ضوابط بانک برای پرداخت وام منطبق باشد.

افراد فعال در حوزه تحقیقات کشاورزی هم می توانند، اقدام به درخواست وام از بانک کشاورزی کرده و در صورت تصویب هیئت مدیره بانک از تسهیلات پرداختی بهره مند شوند. پرداخت وام بانک کشاورزی به اتباع سایر کشور ها و یا اشخاص حقوقی که بیش از 50 درصد سهام آن ها متعلق به اتباع سایر کشور ها باشد طبق دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی صورت می گیرد. همچنین پرداخت تسهیلات به شرکت هایی که محل فعالیت یا ثبت آن ها خارج از کشور است، مجاز نیست.

هریک از طرح های تسهیلاتی مختص به یک قشر از فعالان جامعه است مانند طرح حامی گندم که به کشاورزان گندم اختصاص دارد یا طرح بانو ایرانی که مخصوص بانوان خود اشتغال است. طرح باران بانک کشاورزی قابل استفاده عموم جامعه است و از شرایط آن غیر از شروط عمومی، داشتن حساب سپرده در بانک کشاورزی و سپری شدن مدت زمان مشخصی از سپرده گذاری در بانک است.

سامانه تسهیلات بانک کشاورزی

بانک کشاورزی از جمله بانک هایی است که اقدام به راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری درخواست تسهیلات کرده است. در سایت بانک کشاورزی به آدرس bki.ir بخشی تحت عنوان خدمات و محصولات وجود دارد که یکی از زیر شاخه های آن بخش سامانه ها است. در این بخش سامانه های مختلف بانک کشاورزی به منظور ارائه خدمات الکترونیک به اقشار جامعه، در نظر گرفته شده است.

سامانه تسهیلات بانک کشاورزی شامل بخش های مختلف از جمله ثبت و پیگیری درخواست دریافت وام و محاسبه سود و اقساط تسهیلات است. استفاده از این سامانه به تسهیل خدمت رسانی بیشتر به همه متقاضیان کمک کرده و در وقت مشتریان و کارکنان بانک صرفه جویی می شود. مزیت استفاده از سامانه های اینترنتی برای درخواست وام، کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر از شرایط دریافت طرح های مختلف تسهیلات است.

نحوه ثبت نام و دریافت وام بانک کشاورزی

پرداخت وام بانک کشاورزی از طریق محاسبه میانگین سپرده انجام می شود. بنابراین نیاز است تا ابتدا متقاضیان دریافت وام، درخواست خود را در سامانه تسهیلات بانک کشاورزی ثبت کرده تا کارشناسان بانک در اسرع وقت درخواست را با توجه به دستورالعمل ها و بخشنامه های بانک بررسی کرده و در صورت تطبیق با شرایط پرداخت تسهیلات، با متقاضی ارتباط برقرار کنند.

پس از وارد کردن کد ملی، صفحه ای باز می شود که می توان از طریق کد رهگیری یا ثبت اطلاعات شناسنامه ای وارد سامانه شده و اقدام به ثبت درخواست دریافت وام خود کرد.

روند دریافت وام از تمامی بانک ها روندی است، که نیاز به زمان داشته و باید درخواست ابتدا از سمت بخش های ذی ربط بانک مورد بررسی و تایید قرار گیرد. پس از تایید درخواست دریافت تسهیلات، مشتری می تواند به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم و عقد قرارداد، دریافت وام، تسهیلات مورد نیاز خود را پس از گذشت مدت زمان اعلام شده، دریافت کند.

مبلغ وام بانک کشاورزی

محاسبه مبلغ وام بانک کشاورزی به این صورت است، که طبق میانگین سپرده، 2 تا 3 برابر رقم میانگین می توان، درخواست دریافت وام را ثبت کرد. سقف پرداخت اکثر طرح های تسهیلاتی بانک کشاورزی 100 میلیون تومان است. در واقع متقاضی دریافت وام می تواند، با ثبت درخواست خود و ارائه مدارک مورد نیاز، طبق تشخیص بانک تا سقف تعیین شده، وام بگیرد.

برای پرداخت هر یک از طرح های تسهیلاتی نیاز به مدت سپرده گذاری معینی است تا بر اساس این مدت میانگین سپرده محاسبه شود و مبنای پرداخت وام قرار گیرد. هر چقدر مدت بیشتری از افتتاح حساب سپرده در بانک کشاورزی گذشته باشد، می توان تقاضای دریافت مبلغ بیشتری برای تسهیلات کرد. به عنوان مثال در طرح باران بانک کشاورزی، در صورت سپرده گذاری دو ماهه در بانک، یک برابر مبلغ میانگین سپرده و در صورت سپرده گذاری شش ماهه در بانک تا چهار برابر مبلغ میانگین سپرده وام پرداخت می شود.

نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک کشاورزی

درباره نحوه بازپرداخت و اقساط تسهیلات بانک کشاورزی باید توضیح داد که بازپرداخت به چند روش امکان پذیر بوده و تعداد اقساط بستگی به طرح تسهیلاتی پرداختی و توافق بانک و مشتری دارد. در دنیای دیجیتال امروز، تمامی واحد های خدماتی در پی راهکاری برای سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت هستند، که بانک ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. از روش های بازپرداخت اقساط تسهیلات بانک کشاورزی می توان به استفاده از همراه بانک یا اینترنت بانک اشاره کرد.

وام بدون ضامن بانک کشاورزی

پرداخت وام تا سقف 50 میلیون تومان به مشمولان شرایط ذکر شده، با نامه کسر از حقوق و بدون معرفی ضامن امکان پذیر است و پرداخت وام از 50 میلیون تومان تا سقف 100 میلیون تومان به مشمولان همراه با نامه کسر از حقوق و اخذ چک است. قابل ذکر است که کارکنان سایر شرکت های خصوصی مورد تایید بانک هم می توانند اقدام به دریافت وام بدون ضامن تا سقف 50 میلیون تومان کنند و باید نامه کسر از حقوق و چک ضمانت ارائه دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه ثبت نام در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تجاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و نحوه ثبت نام پاسخ دهند.

 

دکمه بازگشت به بالا