اجتماعی

خرید “دوربین” به جای پرداخت سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی

مدیرکل اداره کل ناظر و جمع آوری درآمد شهرداری تهران از خرید دوربین های طرح ترافیک توسط وزارت کشور به جای سود پرداختی شهرداری برای جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد.

علی خوش‌نود در گفت‌وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص تسویه مطالبات شهرداری تهران از دولت در زمینه پرداخت سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: در حوزه وصول جرایم راهنمایی و رانندگی سهام شهر تهران حدود 600 میلیارد تومان است.

وی گفت: خزانه داری کشور سهم شهر تهران از جرایم رانندگی را محاسبه و به حساب وزارت کشور واریز کرده است و وزارت کشور نیز به جای پرداخت هزینه شهرداری اعلام کرده است. دوربین طرح ترافیک بخرید، اصل مطلب حاصل شده و با ما دو نفر فرقی ندارد. چرا که تمام هزینه جرایم رانندگی باید در حوزه حمل و نقل هزینه شود و مشکلی با این نوع جمع آوری نداریم.

مدیر تشخیص و درآمد شهر تهران گفت: «البته ما به نحوه طبقه بندی جرایم راهنمایی و رانندگی انتقاد داریم، زیرا معتقدیم جریمه های هر شهر باید در داخل آن شهر پرداخت شود.» شهرداری تهران نسبت به این شیوه انتقاد کرده است. توزیع

بر اساس مقررات موجود، درآمد حاصل از تخلفات رانندگی در تهران در استان تهران بر اساس نحوه جمع آوری و توزیع درآمد کل استان بر اساس شاخص هایی مانند جمعیت تقسیم می شود. این زمانی است که معتقدیم باید تاوان جنایات تهران در تهران و جنایات ورامین در ورامین پرداخت شود. اما هنوز در این مورد به نتیجه ای نرسیده ایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا