اجتماعی

جهش مجدد کرونا در آفریقای جنوبی/ نگرانی از پیک مجدد بیماری در بهمن‌ ماه

سخنگوی دفتر ملی مبارزه با فساد اداری گفت: “تغییر ویروس در کشور ما نیز امکان پذیر است.” اخیراً جهش های ژنتیکی در نیجریه و آفریقای جنوبی مشاهده شده است که شیوع آن بیشتر از انگلیس است.

به گزارش سلام آنلاین ، دکتر علیرضا رئیسی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا گفت: “آخرین شرایط پزشکی در جهان در حال بررسی است.” خوشبختانه در حال حاضر شهرهای سرخ در کشور نداریم و 330 شهر زرد و 108 شهر نارنجی داریم که امیدواریم این شهرها به تدریج زرد شوند و حوادث و ادارات دکتر کاهش می یابد. با توجه به این واقعیت که محدودیت های سفر از ساعت 9 شب تا 4 صبح ، طبق گفته مدیر دانشكده پزشكی ، در كاهش بار بیماری بسیار مثر است ، قرار است این محدودیت در سطح شهر اعمال شود. زرد هم البته این تنها مسئله محدودیت نیست ، این یک هشدار است و خوشبختانه مردم آن را دنبال می کنند.

مدارس همچنان مجازی خواهند بود

وی در مورد پیشنهاد بازگشایی مدرسه گفت: “کرونا اثرات مختلفی بر ابعاد مختلف دارد. دانش آموزان کلاس اول و دوم ممکن است نتوانند با آموزش الکترونیکی ارتباط برقرار کنند ، اما علیرغم نگرانی ، بازگشایی مدارس به دلیل شرایط موجود قابل قبول نیست. امیدواریم اوایل سال آینده اوضاع بهتر شود و امنیت کافی برای حضور دانش آموزان و معلمان فراهم شود. البته مدرسه در پایان سال جاری حضور نخواهد داشت و تصمیم گیری در سال آینده انجام می شود.

اثرات آلودگی هوا بر عفونت کرونا

ریزی با اشاره به آلودگی هوا و تأثیرات آن در شیوع بیماری های قلبی عروقی اظهار داشت: وارونگی هوا و ذرات معلق در بهبود بیماری های قلبی عروقی مثر است. در این زمینه توصیه هایی ارائه می شود و اگر بتوانند دسترسی به کامیون ها و وسایل نقلیه دودی را مسدود کنند ، بسیار موفق تر خواهیم بود.

مترو؛ هنوز رنج می برند

وی افزود: “در حال حاضر ، وضعیت حمل و نقل عمومی در شهرها استاندارد نیست.” فقط پوشیدن ماسک کافی نیست ، فاصله بدن ، تهویه و غیره نیز مثر است. وزیر راه و شهرسازی با هزینه زیاد اطمینان دارد 60 درصد از ظرفیت هواپیماهای مسافربری را در حمل و نقل هوایی بدست آورد اما هنوز در مترو به راه حلی نرسیده ایم. برخی اقدامات انجام شده است ، اما در کوتاه مدت مثر نخواهد بود. تنها راه برای افزایش ظرفیت مترو این است که شهر قدم های خوبی برداشته است اما نمی توان خطر این مشکل را با اصطلاح خانوادگی مقایسه کرد. در شهرهای کوچکتر میدان های بیشتری وجود دارد در حالی که مترو یا حمل و نقل وجود ندارد. در دورهمی هیچ کس ماسک نمی زند ، آنها با یکدیگر صحبت می کنند. و غیره. در حالی که همه شهرها مترو ندارند و شرایط حمل و نقل در همه جای تهران یکسان نیست. باید آنچه می توانیم انجام دهیم.

کاهش بستری شدن در بیمارستان به دلیل محدودیت عروقی

وی در مورد وضعیت بستری شدن در کشور گفت: “پنج هفته پیش ، ثبت نام روزانه به 3000 نفر می رسید ، اما امروز این تعداد 732 نفر است ، به ویژه 40 درصد بستری شدن در بیمارستان و 50 درصد مرگ و میر.” “کاهش” با اقداماتی که در ماه اکتبر با افزایش آزمایش آغاز شد و در نوامبر و دسامبر به محدودیت های کرونا رسید ، و شروع پروژه های مستقر در شهید حاج. قاسم سلیمانی ما شاهد تأثیر کاهش آماری هستیم.

رییسی گفت: “تقاضای آزمایش در گذشته بسیار زیاد بود و اکنون مشكلی در سازماندهی و توزیع آزمون نداریم و حدود 500000 نسخه پشتیبان آزمایشی داریم.” به دلیل کاهش تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است. هنگامی که در اوج بیماری خود هستیم و درمان مثبت بیمارستانی به 2800 نفر در روز می رسد ، تخمین زده می شود که روزانه 120000 بیمار داشته باشیم و این تعداد را کاهش دهد. به یک سوم ، اکنون حدود 60،000 نفر در روز آزمایش می کنیم. بیشتر ما وقتی می خواهیم تصویری از خودمان بکشیم ، آرام و آرام رفتار می کنیم. هم تست سریع و هم PCR در حال انجام است و برای رسیدن به 100000 آزمایش در روز نیازی به توانایی تست نداریم.

داستان پرش فلوراید در انگلستان چیست؟

وی درباره تغییرات اخیر ویروس کرونا گفت: “همه گیری نشان داده است که ما باید بر اساس شواهد صحبت کنیم ، زیرا دیر یا زود همه چیز مشخص خواهد شد.” همه بحث ها باید ثبت شود. م Instituteسسه علوم ژنتیک در ماه آوریل در انگلستان تاسیس شد و نمونه ها بر اساس وضعیت اپیدمیولوژیک در کشورشان انتخاب شدند تا ببینند ژن های ویروس تغییر کرده است یا خیر. گاهی جهش کوچک است اما گاهی در جهش ویروس جهش بزرگی دارد. این مسسه 140،000 ویروس را در کرونا آزمایش کرد. آنها در تاریخ 20 سپتامبر متوجه جهش شدند. ویروس کروی است و قطعاتی به آن متصل است. بخشهای ویروس به سلولهای بدن متصل می شوند. در جهش جدید ، قدرت ویروس به سلول متصل می شود و گسترش ویروس افزایش می یابد. آنها در ماه سپتامبر 23 جهش در ویروس پیدا کردند ، اما در هفته سوم دسامبر دریافتند که 1108 بیمار در جنوب شرقی انگلیس به ویروس آلوده شده اند و تعداد موارد افزایش یافته است. به طور جدی. اروپا اکنون تقریباً به طور کامل درگیر این جهش ویروس است.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد که بیش از 50 کشور پروازهای خود را از انگلستان متوقف کرده اند. اما برای فهمیدن وجود ژن در ایران ، چند هفته پیش آن را بررسی و نمونه برداری کردیم و اکنون می دانیم که قله های مرجان قبلی در ایران قطعاً تاج نبوده اند. حتی با فرض اینکه ویروس تغییر کرده است و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم جز کاری که اکنون انجام می دهیم باید ماسک صورت بزنیم ، دست های خود را بشوییم. و غیره. نمی توان جلوی ویروس های تنفسی را گرفت و به راحتی نمی توانیم آنها را کنترل کنیم.

وی گفت: “کرونا با کسی شوخی نمی کند.”

وی گفت: “در شب سال نو ، ما شاهد اتفاقاتی در انگلیس بودیم که واکسیناسیون را نیز آغاز کرد.” ما باید بدانیم که حتی در صورت وجود واکسن ، شما هنوز هم باید از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنید زیرا نمی توانید این واکسن را به طور همزمان به همه بدهید. اگر ما از ماه اکتبر اقدامات جدیدی انجام نمی دادیم و روند نزولی اتفاق نمی افتاد ، اکنون شاهد 50،000 بیمارستان دیگر و 7500 مرگ و میر بودیم. اگر ما با آمار مطابقت نداشته باشیم ، این تکرار می شود و ممکن است در ماه فوریه با یک اوج جدید روبرو شویم.

آیا واکسیناسیون کرونا 100٪ ایمن است؟

وی افزود: “فرض كنید كشوری در طی یك ماه موفق به واكسین كردن كل مردم در برابر بیماری عروق كرونر قلب می شود ، فقط دوز اول باید چهار هفته صبر كند و دوز دوم لازم است.” حداقل دو ماه تا ایمن شدن کامل آن. اما آیا کشورها می توانند در مدت زمان کوتاهی کل جمعیت خود را واکسینه کنند؟ آیا همه افراد کشور را علیه آنفولانزا واکسینه می کنیم؟ برای ویروس قبلی یا Covid 19 ، حدود 66 درصد از افراد جامعه برای شکستن زنجیره ایمن هستند. در ویروس جدید ، 80 درصد از جمعیت برای شکستن زنجیره ایمن هستند. اما آیا واکسن 100٪ موثر است؟ نه؟ نه ، هیچ واکسنی در دنیا وجود ندارد که 100٪ موثر باشد.

تغییر شکل کرونا در آفریقای جنوبی

وی گفت: ادعای واکسن از 70 درصد تا 95 درصد است ، اما همین 5 درصد در 80 میلیون نفر ناچیز نیست. حتی با شروع واکسیناسیون تا سه یا چهار ماه بعد ، پروتکل های دقیق باید رعایت شوند. اخیراً جهش های ژنتیکی در نیجریه و آفریقای جنوبی مشاهده شده است که شیوع آن بیشتر از انگلیس است.

وی در مورد رویدادهای آینده گفت: “اجرای پروتکل بسیار جدی است ، ما شاهد اقدامات موثر رهبران عالی هستیم.” ما باید ایده های تخصصی را بپذیریم و از تمرکز اجتناب کنیم. نمی توان گفت که ما مطابق پروتکل جلساتی داریم ، پروتکل یعنی جمع نشدن. اجتماعات بیش از 15 نفر در منطقه قرمز ، بیش از 20 نفر در منطقه نارنجی و بیش از 30 نفر در منطقه زرد ممنوع شدند.

وی در تلویزیون گفت: “ما دو ماه آینده داریم ، تعداد کشته ها کاهش یافته است ، اما حدود 130 نفر هنوز هر روز در حال مرگ هستند.” این تعداد باید به صفر برسد ، اکنون جاده صاف است و ما سریعتر تشخیص می دهیم ، احتمال بهتر است. ما در زمستان هستیم ، اگر نافرمانی شروع به کار کند جدول می تواند بلند شود و در فوریه با یک قله کوه عظیم و ترسناک روبرو خواهیم شد. اگر در دو یا سه ماه آینده مشاهده کنیم ، به سمت شکستن زنجیره بیماری حرکت خواهیم کرد و واکسیناسیون آغاز می شود و به اوج می رسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا