بین الملل

رییس جمهور آفریقای جنوبی خطاب به پوتین: جنگ باید متوقف شود

به گزارش “بارون”، رامافوزا به ابتکار صلح آفریقا اشاره کرد که در دیدار با پوتین به دنبال تایید اقدامات بعدی اعتمادساز است.

او شنبه در St. پترزبورگ: این جنگ باید پایان یابد. این جنگ باید از طریق مذاکره و راه های دیپلماتیک حل شود. “

وی گفت: این جنگ تأثیر منفی بر آفریقا و در واقع بر بسیاری از کشورهای جهان داشته است.

رامافوسا افزود که هیئتی متشکل از هفت رهبر آفریقایی “با یک پیام روشن به روسیه آمدند که جنگ باید پایان یابد.”

این هیئت شامل رهبرانی از مصر، جمهوری دموکراتیک کنگو، سنگال، زامبیا، اوگاندا و کومور است که در روسیه حضور دارند.

این هیئت روز جمعه در کیف با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، روسیه در فوریه 2022 (اسفند 1400) به دلیل حمایت از استقلال دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک دونباس اوکراین و آنچه در اختیار دارد، «عملیات نظامی ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد. بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی را در نظر بگیرید. با گسترش نیروهای ناتو به مرز روسیه

تحریم‌ها برای تضعیف اقتصاد مسکو و حمایت نظامی غرب از اوکراین به رهبری ایالات متحده در اوایل جنگ آغاز شد و با گذشت زمان سلاح‌های سنگین در بسته گنجانده شد.ارتش غربی برای کیف به همراه سیستم‌های دفاعی و مهمات.

در اوایل سال 2023 (زمستان 1401)، بسیاری از دولت های غربی با ارائه تانک های جنگی بیشتر، از جمله تانک های لئوپارد، به نیروهای مسلح کیف، کمک های نظامی خود را به اوکراین افزایش دادند.
برخی از سناتورهای جمهوری خواه نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جاکوب سالیوان مشاور امنیت ملی و کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده ارسال کرده و از آفریقای جنوبی خواسته اند تا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کند. حضور در اوکراین

در این نامه آمده است که علیرغم اعلام موضع بی طرفانه آفریقای جنوبی در قبال جنگ اوکراین، دولت این کشور روابط خود را با مسکو از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فوریه 2022 تهاجم کامل به اوکراین را آغاز کرد، تقویت کرده است. اجازه دهید اقدام آمریکا ضروری باشد.

در این نامه، قانونگذاران آمریکایی پیشنهاد جابجایی نشست آتی توافقنامه رشد و فرصت آفریقا و آمریکا (AGOA) را از آفریقای جنوبی به کشور دیگری دادند.

310310

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا