اقتصادی

تولید موفقیت آمیز ماهی و میگو از آب‌های نامتعارف در خوزستان

سلام آنلاین / خوزستان مدیرکل اداره شیلات در مراسم برداشت میگو از طرح آزمایشی “پرورش میگو با آب کشاورزی در خمر سحر” استفاده از آب یا زهکشی را که در تولید آبزیان استاندارد نیست ، به ویژه پرورش میگو ، یک مدل منطقه ای خوب و هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری آب ، افزایش تولید ، ایجاد شغل و ایجاد ارزش برای پول است.

فتح الله ابوعلی در این مراسم که امروز 27 مهرماه در جمع خبرنگاران برگزار شد ، با اشاره به میزان زیاد آب غیر معمول در خوزستان ، گفت: در استان خوزستان به دلیل توسعه شبکه های کشاورزی و آبیاری موجود و سیستم های فاضلاب و بیش از 3 میلیارد متر مکعب آب نامنظم در سال از سوی دیگر ، زهکشی وسیع کشاورزی و صنعتی استان نیز متمرکز و قابل مدیریت است.

وی استفاده غیرمعمول از آب در مزارع پرورش آبزیان را بسیار مهم دانست و افزود: به این معنا ، پروژه به مدت دو سال متوالی با همکاری اداره کل دامپزشکی ، م Instituteسسه تحقیقات آبزی پروری جنوب کشور و اداره مورد مطالعه سلامت ماهی و میگو تولید تعیین می شود و نتایج تحقیقات و آزمایشات مثبت ارزیابی می شود.

مدیرکل شیلات خو سسان یادآور شد: استان خو سسان که در حال حاضر اولین سایت آبزی پروری در کشور است ، یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب مصرف می کند در حالی که استان دارای 3 میلیارد متر مکعب زهکشی است. اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود ، تولید فعلی را سه برابر می کنیم.

وی گفت: “در حال حاضر این پروژه به صورت پایلوت در برخی مناطق استان با موفقیت اجرا می شود تا ماهی و میگوی برداشت شده بتوانند از نظر کیفیت در بازار بین المللی و همچنین پروژه با اندازه 5200 مورد رقابت قرار گیرند.” مزایای کشت نیشکر و شرکتهای صنعتی در خرمشهر نیز پیش بینی و مطالعه شد.

مدیرکل شیلات خو سسان مساحت زیر مزرعه پرورش میگو را 75 هکتار اعلام کرد و گفت: «این مزرعه پرورش میگو با 45 حوضچه و بیش از 90 تن میگو از ابتدای امسال برداشت شده است. علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای 23 نفر از بومیان منطقه ، 800 هزار دلار ارز خارجی نیز برای این کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا