علمی و پزشکی

تولید انرژی نامحدود با بزرگترین راکتور هسته‌ای جهان

غزل زیاری: کارشناسان ITER (راکتور آزمایشی هسته‌ای بین‌المللی) در تلاشند تا واکنش مختلط را سرکوب کنند، همان منبع انرژی که انرژی خورشیدی را تامین می‌کند.

به این ترتیب، اگر کارشناسان ITER مستقر در جنوب فرانسه موفق باشند، امکان رفتن وجود دارد. گزینه های پاک تری برای سوخت های فسیلی و تفکیک هسته ای ارائه می دهد لابان کوبلنتس، مدیر ارتباطات ITER می گوید: «این ماشین واقعاً پیچیده ترین ماشینی است که تا به حال طراحی شده است.

انرژی هسته‌ای با علم جدید فاصله زیادی دارد و با وجود گزارش‌های فراوان از بلایای احتمالی، اما با نظارت مناسب پرسنل و حفاظت کافی در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، این فناوری یک فناوری پایدار به نظر می‌رسد.

تفاوت بین اتصالات و ترکیبات

به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، از فناوری انفجاری در سراسر جهان برای تامین انرژی 436 راکتور هسته ای استفاده می شود و در این راه برای تولید انرژی و تقسیم آن به قطعات کوچکتر، نوترون ها برای تولید اتم های بزرگتر باید حذف شوند. اگرچه این فرآیند گازهای گلخانه ای زیادی را وارد جو نمی کند، اما باعث تولید زباله های رادیواکتیو می شود.

از سوی دیگر، همجوشی زمانی اتفاق می‌افتد که دو ذره کوچک با هم برخورد می‌کنند و اتم سنگین‌تری را تشکیل می‌دهند و انرژی حاصل از آن بیشتر از انرژی حاصل از شکافت است و از طرف دیگر زباله‌های رادیواکتیو تولید نمی‌کند.

بزرگترین میدان مغناطیسی زمین

اعضای تیم ITER به دنبال اثبات این هستند که این فرآیند می تواند صنعتی شود. آنها از سال 2005 روی این پروژه کار می کنند و آزمایشات آنها شامل بزرگترین محفظه مغناطیسی بسته روی زمین است که محققان آن را توکامک می نامند.

هنگامی که این محفظه تکمیل شود، وزن آن بیش از 25000 تن خواهد بود و می تواند دمای بیش از 167 میلیون درجه سانتیگراد را تحمل کند.. این انرژی از ذرات داغ برای گرم کردن آب استفاده می کند که می تواند توربین را از طریق بخار تامین کند.

مرکز هسته ای.jpg

این فرآیند به گرمای نامفهومی نیاز دارد. USA Today در گزارشی اشاره می کند که دمای هسته خورشید 4.5 میلیارد ساله ما 15 میلیون درجه سانتیگراد است. کوبلنتز در مصاحبه ای با یورونیوز گفت: «شما سعی می کنید دمای چیزی را به 150 میلیون درجه سانتیگراد برسانید و آن را به مقیاس مورد نظر تبدیل کنید. این کار سخت است. “

البته باید در نظر داشت که این پروژه از شکست مصون نیست. هزینه و بودجه آن حدود 5.5 میلیارد دلار است، اما گزارش های یورو نیوز نشان می دهد که این رقم به نزدیک به 22 میلیارد دلار رسیده است.. کوبلنتز خاطرنشان کرد که برای ادامه این برنامه، کارشناسان قصد دارند از پلاسما 1 (نقطه کلیدی در آزمایش) صرف نظر کنند تا تا سال 2035 به انرژی مخلوط برسند.

ما مطمئن خواهیم شد که آزمایشات ما به روشی متفاوت انجام می شود تا به هر طریقی به تاریخ تعیین شده پایبند باشیم.» وی در عین حال گفت که پیچیدگی این پروژه یک چالش است. زیرا پژوهشی پیشگام است.

فعالیت های مختلف در آمریکا

البته آنها تنها تیمی نیستند که روی یک پروژه جدید هسته ای کار می کنند.

Westinghouse ایالات متحده همچنین در حال توسعه یک راکتور کوچک است که قرار است در سال 2029 به صورت آنلاین راه اندازی شود. این نیز یک راکتور منحصر به فرد است. از آنجایی که قابل حمل است و می تواند تا هشت سال بدون آب برق مناطق دورافتاده را تامین کند، آلودگی هوا را تا بیش از 55000 تن در سال کاهش می دهد.

اعضای ITER به دنبال الهام گرفتن از ایده‌های مختلف هستند و می‌خواهند به جای اینکه منتظر تابش خورشید بر روی صفحات خورشیدی باشند، منابع را استخراج کنند. اکنون با توجه به گرمای شدید سیاره که نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است، اعضای این گروه نیز این گرما را احساس می کنند.

کوبلنتز در پایان سخنان خود گفت: «هرچه بیشتر برای ترکیب صبر کنیم، بیشتر به آن نیاز خواهیم داشت. بنابراین بسیار عاقلانه است که آن را در اسرع وقت دریافت کنید.

منبع: یاهو

5858

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا