عمومی

تصورات اشتباه درباره قدرت نظامی حماس

«جریان‌های ضد مقاومت فلسطین همیشه نشان داده است که حماس از نظر تسلیحات و تجهیزات خارج از غزه تکیه دارد. این در حالی است که حماس سال هاست در تامین نیازهای نظامی خود به خودکفایی رسیده و در قالب کارگاه های مخفی سلاح تولید می کند.

به گزارش سلام آنلاین، الف نوشت؛ در حالی که تقریباً چهار ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد، بسیاری از تحلیلگران و نظریه پردازان نظامی در حال تجزیه و تحلیل جنبه های مختلف آن جنگ، بررسی درس های قبلی در قالب جنگ و البته ارائه دیدگاه ها هستند و آینده بر آن متمرکز است. . جنگی که اکثر تحلیلگران به اتفاق آرا می گویند طبق برنامه و رژیم صهیونیستی پیش نرفت و در بسیاری از زمینه ها خود صهیونیست ها را غافلگیر کرد. به عنوان مثال، تحلیلگران و رسانه های اسرائیلی بارها از پیچیدگی بیش از حد شبکه تونل حماس ابراز تعجب کرده اند و در عین حال اخیرا اشاره کرده اند که با ادامه وضعیت کنونی در قالب جنگ غزه و حماس. تداوم بعید است که جنگ غزه تا سال 2025 ادامه یابد.

با این حال، هم رسانه‌های اسرائیلی و غربی و هم رسانه‌های نزدیک به آنها دو تصور نادرست از قدرت نظامی حماس دارند، نفوذ آن در قالب تحلیل و تفسیر نظراتی که در قالب جنگ غزه مطرح شد.

نخست، مخالفت فعلی با مبارزات فلسطینی نشان می دهد که حماس از نظر تسلیحات و تجهیزات نظامی خارج از نوار غزه متکی است. این در حالی است که حماس سال هاست در تامین نیازهای نظامی خود به خودکفایی رسیده و در قالب کارگاه های مخفی سلاح تولید می کند.

از این نظر، ویدئوهای مختلفی توسط جنبش حماس و تخصص نظامی آن در تولید سلاح هایی مانند سلاح های انفرادی یا تک تیرانداز و البته انواع راکت ها یا موشک های ضد تانک یاسین منتشر می شود. نشان داده شده است. مشکلی که یکی از راهبردهای محوری و محورهای مقاومت حماس است این است که تلاش می کند قدرت نظامی جنبش حماس را غیرفعال کند و 100 درصد به خارج از فلسطین تکیه نکند.

دوم، از روزهای آغازین جنگ غزه، صهیونیست ها بر ترور شخصیت های کلیدی حماس در نوار غزه تمرکز کرده اند. چندی پیش آنها سعی کردند صالح العاروری، دومین فرمانده جنبش حماس و دو فرمانده گردان عزالدین قسام را در منطقه ضاحیه بیروت (حماس) یا «یحیی سنور» (رهبر حماس در غزه) ترور کنند. نوار) ​​شکست خورد. از این حیث، صهیونیست ها مرتکب یک اشتباه راهبردی شدند و تصور می کردند که ترور فرماندهان ارشد به ویژه نظامیان حماس، جنبش را دچار شوک و بحران بزرگی می کند.

این در حالی است که حماس چندین سال است که استراتژی های مختلفی را متناسب با شرایط عینی خود طراحی کرده و احتمال حمله روزی صهیون به غزه و ترور فرمانده آن را کاملاً در نظر گرفته است. رهبران سیاسی. از این منظر، حماس در جهت گیری ساختاری و نه فردی عمل کرد و این ایده که حذف قطعات کلیدی و برجسته می تواند جنبش را کاملاً نادرست جلوه دهد.

به طور کلی توجه به این معادلات اشتباه است و باعث می شود رژیم قدس با بحران جدی در نوار غزه مواجه شود و با توجه به تشدید بحران و چالش های مخالفان و دولت نتانیاهو بعید به نظر می رسد که به این زودی ها. در اعماق سرزمین های اشغالی. و اقلیم محلی و بین المللی و البته فقدان دستاوردهای عملی، آنچنان که در نوار غزه وجود دارد، شهادت خواهیم داد که چنین اشتباهی، لایحه ای جدی در دست رژیم صهیونیستی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا