فرهنگ و هنر

پنجمین جشنواره ملی ترنم فتح و نخستین جشنواره ملی ترنم حماسه به کار خود پایان داد

مدیر اجرایی موزه ملی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در مراسم اختتامیه پنجمین سرود ملی پیروزی و یکمین سرود حماسی ملی با اشاره به درک صحیح از اهمیت موسیقی نظامی. : این جشنواره باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در رزمندگان نیروهای مسلح می شود.

به گزارش سلام آنلاین، سردار محمد قاسم ناظر افزود: مردم باید این نوع موسیقی را بشناسند زیرا در موسیقی نظامی پتانسیل زیادی دارد. از سوی دیگر، موسیقی یکی از محبوب ترین تولیدات هنری است که با طیف وسیعی از مردم تعامل خواهد داشت. سرود ملی توانایی شگفت انگیزی در بیان احساس مشترک یک ملت دارد.

پنجمین جشنواره ملی فتح و اولین جشنواره ملی حماسه کار خود را به پایان رساندند.

سردار ناظر خاطرنشان می کند: زبور انقلاب اسلامی و حرم مطهر تأثیر عمیقی دارد، بنابراین باید در ارتفاع، کمیت و کیفیت هر دو مراسم گام بلندی برداشت.

خانواده شهید امیر سرلشکر سید مسعود منفرد نیاکی، خانواده شهیدان محمدرضا و جواد تیموری، خانواده شهید مهدی رضایی مجید از فرماندهی نیروی انتظامی و خانواده شهید محمدحسین میردوستی. از حرم و همچنین امیر سرتیپ امیرعلی نعمتی و استاد تقی ضرابی از صنعت موسیقی نظامی تجلیل شد.

در بخشی دیگر از این مراسم سپهبد امیر نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس گفت: چهل و یک سال پیش خرمشهر با ممارست آزاد شد، عملیات بیت المقدس. اینکه امروز ما در امان هستیم نتیجه فداکاری رزمندگان است. این عمل حدود سه هفته طول می کشد.
وی گفت: رزمندگان ما پس از 21 روز وارد خرمشهر شدند. دشمنان آمدند تا میهن ما را اشغال و تجزیه کنند، اما رزمندگان ما امروز به فرمان حضرت امام و وحدت کلمه و وحدت پیروز شدند. تمام دنیا دور هم جمع شده اند تا کشور ما را به زانو درآورند. ما در محاصره هستیم و با دشمن می جنگیم. ما این روز را گرامی می داریم.
وارثان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کردند: پیروزی رزمندگان ما در خرمشهر نقطه عطفی برای پاسداری ناب بود. دشمن بعداً اعتراف کرد که حتی از اروپا و صهیونیست ها سلاح دریافت کرده اند. فواد الدلیمی، یکی از مقامات ارشد بعثی، به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، زیرا او مجاز به صحبت با رسانه ها نبود.
وی یادآور شد: در آزادسازی خرمشهر همه رزمندگان اسلام حضور داشتند و هیچکس نمی توانست ادعا کند که من آنها را آزاد کردم.
این مراسم با حضور «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده و امور استان های صندوق حفظ آثار و نشر ارزش های سردار مقدس «محمد قاسم ناظر» مدیر اجرایی موزه ملی انقلاب اسلامی برگزار شد. سرلشکر مدافع مقدس امیر سرلشکر «معود سیزوار»، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی صداوسیح «علی آکاموسن سیکی» معاون موزه ملی انقلاب و حاکمیت اسلامی. با حضور نمایندگان نیروهای مسلح، فرماندهی ارتش و نظامی کشور، پیشکسوتان صنعت موسیقی نظامی و خانواده برخی از شهدا برگزار شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا